Show simple item record

dc.contributor.advisorΣτεφάνου, Γεωργία
dc.contributor.authorΚακαρούδη, Θεοδώρα
dc.date.accessioned2019-06-04T12:23:06Z
dc.date.available2019-06-04T12:23:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1344
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αποσκοπεί να διερευνήσει α) το γνωστικό ύφος των μαθητών , τις στρατηγικές μάθησης που αναφέρουν οι ίδιοι ότι χρησιμοποιούν κατά την εκμάθηση της Αγγλική γλώσσας ως δεύτερη ξένη γλώσσα και στην επίδοση της καθαυτής γλώσσας και β) τη σχέση του γνωστικού ύφους, στρατηγικών μάθησης με την ακαδημαϊκή τους επίδοση όσον αφορά προφορική/γραπτή κατανόηση και προφορική/γραπτή έκφραση της Αγγλικής γλώσσας. Η συλλογή των δεδομένων έγινε κατά την διάρκεια, της άνοιξης, του σχολικού έτους 2018-2019. To δείγμα αποτελούταν από μαθητές δημοτικού της τετάρτης, πέμπτης και έκτης δημοτικού. Οι συνολικοί συμμετέχοντες ήταν 103 , πιο συγκεκριμένα έλαβαν μέρος 47 αγόρια και 56 κορίτσια , οι οποίοι προήλθαν με τυχαία δειγματοληψία από τρία σχολεία πόλεων Θεσσαλονίκης και κωμοπόλεις του νομού Θεσσαλονίκης. Τέλος, οι μαθητές αντιπροσώπευαν ποίκιλλα κοινωνικό-οικονομικά επίπεδα . Οι περισσότεροι μαθητές φαίνεται ότι είχαν γονείς που αποφοίτησαν από προπτυχιακό επίπεδο σπουδών, έπειτα η αμέσως επόμενη μεγαλύτερη κατηγορία είναι η αποφοίτηση από το λύκειο, η τρίτη κατηγορία αναφέρεται στην απόκτηση μεταπτυχιακού διπλώματος , έπειτα η αποφοίτηση από το γυμνάσιο, η απόκτηση διδακτορικού διπλώματος και τέλος η αποφοίτηση από το δημοτικό. Οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες συμπλήρωσαν για το γνωστικό ύφος την κλίμακα Learning Style Questionnaire (2002, Ehrman&Leaver), την κλίμακα Language Learning (SILL, Version 7.0, Oxford, 1989), και ένα σύνολο ερωτήσεων για τα προσωπικά/δημογραφικά τους στοιχεία όπως το φύλο, η ηλικία, τάξη, τμήμα , επάγγελμα και σπουδές του πατέρα και μητέρας. Το Learning Style Questionnaire (2002, Ehrman&Leaver) αποτελούταν από μια κλίμακα 9 διαβαθμίσεων , η οποία μπορούσε να μετρήσει αν ο μαθητής ή μαθήτρια κατατασσόταν στο γνωστικό ύφος ανακλαστικό/παρορμητικό, οξισωτισμός /οξείς, συνθετικό/αναλυτικό, την ευαισθησία πεδίου/ μη ευαισθησία πεδίου , εξάρτηση / μη εξάρτηση από το πεδίο , επαγωγικό/απαγωγικό, σειριακό/ μη σειριακό, σφαρικό/ειδικό, πρακτικό/θεωρητικό και ψηφιακό/αναλογικό. Το Language Learning (SILL, Version 7.0, Oxford, 1989), αποτελούταν από μια κλίμακα με 5 διαβαθμίσεις, η οποία ήταν ικανή να μετρήσει κατά πόσο ο μαθητής χρησιμοποιούσε τις μεταγνωστικές στρατηγικές, τις γνωστικές στρατηγικές, στρατηγικές κοινωνικής εκμάθησης, διαχείριση συναισθημάτων και επανόρθωση χαμένης γνώσης. Aκόμα , ο/η εκπαιδευτικός της Αγγλικής γλώσσας αξιολόγησε την επίδοση των μαθητών ξεχωριστά όσον αφορά τη γραπτή/προφορική κατανόηση και γραπτή/προφορική έκφραση με βάση τη κλίμακα likert από το 1 έως το 5. Όσον αφορά τα πιο κύρια συμπεράσματα οι μαθητές με την εκτιμώμενη υψηλή εκμάθηση/απόκτηση της Αγγλικής γλώσσας , συγκρινόμενοι με τους μαθητές με την εκτιμώμενη χαμηλή σχολική επίδοση παρουσιάστηκε ότι εφαρμόζουν συχνότερα τις μεταγνωστικές στρατηγικές και τις γνωστικές στρατηγικές. Αντίθετα, οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση φάνηκε ότι χρησιμοποιούσαν τις κοινωνικές στρατηγικές εκμάθησης σε συχνότερο βαθμό, ενώ παρουσίασαν χαμηλότερη βαθμολογία στις μεταγνωστικές στρατηγικές και κατέταξαν τις γνωστικές στρατηγικές τελευταίες. Ακόμη , οι πρώτοι συγκριτικά με τους δεύτερους παρουσιάστηκε ότι επέλεξαν το ανακλαστικό, επαγωγικό, πρακτικό γνωστικό ύφος ,ενώ οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση φάνηκε ότι επέλεξαν το παρορμητικό, θεωρητικό, απαγωγικό. Βρέθηκε, ακόμη ότι οι μαθητές με υψηλή σχολική επίδοση παρουσιάζουν συσχετίσεις που συνδέουν τη μεταγνώση με γνωστικά ύφη όπως εξισωτισμό, ψηφιακό, ανακλαστικό και συνθετικό, αναδεικνύοντας τη σημασία των μεταγνωστικών ικανοτήτων ως κοινό παρονομαστή. Δηλαδή, εφόσον υπάρχουν οι μεταγνωστικές ικανότητες , και χρησιμοποιούνται με σωστό τρόπο, ( όπως στην αυτό-ρύθμιση της συμπεριφοράς του ατόμου) για να επιτύχει το στόχο του όπως αναφέρεται από τη Penuela, (2018), ίσως υπερισχύει σε σύγκριση με την ύπαρξη των γνωστικών υφών. Δηλαδή, δεν έχει σημασία τόσο το γνωστικό ύφος αλλά η ύπαρξη της μεταγνώσης. Τέλος, η σχολική επίδοση στους μαθητές με καλή σχολική επίδοση είχε σημαντική συσχέτιση με το ανακλαστικό, επαγωγικό και πρακτικό γνωστικό ύφος, επηρεάζοντας τη σχολική τους επίδοση. Αντίθετα, οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση παρουσίασαν συσχέτιση με το παρορμητικό γνωστικό ύφος. Συνοψίζοντας, η βιβλιογραφία επιβεβαιώθηκε σε σημαντικό βαθμό, καθώς οι μαθητές με υψηλή σχολική επίδοση επέλεξαν στρατηγικές μεταγνώσης και γνωστικές στρατηγικές σε υψηλότερο βαθμό από ότι οι μαθητές με χαμηλή, ενώ φαίνεται οι τελευταίοι να προτιμούν τις κοινωνικές στρατηγικές. Τέλος, οι μαθητές με υψηλή σχολική επίδοση παρουσιάστηκε ότι προτίμησαν το ανακλαστικό και επαγωγικό γνωστικό ύφος, ενώ οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση το παρορμητικό, θεωρητικό και απαγωγικό.This research aimed to present a) the cognitive style, study strategies that the participants choose to use so as to achieve the results that they aim at English language performance and b)the correlation between those two factors in the school performance of the Greek students, who attend the Greek public primary school in fields as speaking/writing/reading comprehension and oral comprehension, in English. The sample was collected in the Spring of the school year 2018-2019.The sample was composed of students of the Greek primary school , who attend classes of 4th grade, 5th grade and 6th grade. The participants were from 3 different schools of Thessaloniki, in the outskirts and downtown. The total number of participants were 103, having among them 47 males and 56 females. The sample was chosen by luck and the pupils derived from a variety of socio-economic status. The majority of the students answered that their parents were graduates from a undergraduate program, the second most chosen category was graduation from high school, the 3rd most high ranked answer was graduation from a master program, then graduation from junior high school, graduation from PhD program and at last graduation from primary school. In order that we could research the cognitive style of the students, each participant answered the Learning Style Questionnaire (2002, Ehrman&Leaver), and the Language Learning Questionnaire (SILL, Version 7.0, Oxford, 1989). Also, they answered some personal/demographic questions, as regard as their gender, age, class, job title and education of their parents. This questionnaire was composed of an 9 Likert scale, as regard as the cognitive style that each of the participants use as impulsive/reflective , linear/non linear, synthetic/analytical, global/particular , analog/digital , field dependent/ field independent, field sensitive/ field insensitive , leverer/ sharpener , concrete/abstract, random/sequential and at last, inductive/deductiveThe Language Learning Questionnaire (SILL, Version 7.0, Oxford, 1989), was composed of a 5 Likert scale, as regard as metacognition strategies, cognitive strategies, social strategies, emotional management and restoration of lost knowledge. In order that we could research the correlation between the cognitive style and study strategies that each participant use, so as to study the English language, the teacher of each class that participated had to assess the school performance of each student in fields as speaking, writing, reading and listening. This assessment was based on a Likert scale form , having as a choice the scale from 1 to 5. Τhe students that were assessed as high achievers in English language acquisition used much more metacognitive strategies and cognitive strategies in comparison to the low achievers, who answered that preferred the social strategies and ranked the metacognitive and cognitive strategies much lower. Furthermore, the low achievers presented a preference for the impulsive , abstract and inductive cognitive style. On the other hand , the other team of students answered that prefer the concrete, deductive and reflective cognitive style. There found to be a significant correlation between the high achievers as regard as the metacognition and cognitive styles such as reflective, digital , synthetic and sharpeners. In other words, the metacognition has an important role on the school performance. At last, school performance in high achievers had a significant correlation to the concrete, deductive, and reflective cognitive style , affecting their school performance. On the other hand, low achievers seemed to have a correlation to the impulsive cognitive style on their school performance. In conclusion , the results of this research have confirmed the majority of other researches that refer to the high achievers as students, who use much more the metacognition and cognitive strategies, while being reflective and deductive learners.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectγνωστικό ύφοςen_US
dc.subjectστρατηγικές μελέτηςen_US
dc.subjectεκμάθηση αγγλικής γλώσσαςen_US
dc.subjectcognitive styleen_US
dc.subjectlearning strategiesen_US
dc.subjectacquisition of languageen_US
dc.titleΓνωστικό ύφος , στρατηγικές μάθησης και οι σχέσεις τους με την επίδοση στην Αγγλική γλώσσα από μαθητές δημοτικούen_US
dc.title.alternativeCognitive style, study strategies and the correlation with the school performance in English language of elementary studentsen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record