Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: Απόψεις εκπαιδευτικών περιφερειακών ενοτήτων Φλώρινας και Πέλλας
Abstract
Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: Απόψεις εκπαιδευτικών των περιφερειακών ενοτήτων Φλώρινας και Πέλλας», εκπονήθηκε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σκοπός την εργασίας δεν είναι να διερευνηθούν μόνο αυτές οι αντιλήψεις, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο θα πρέπει να γίνεται η διαδικασία της αξιολόγησης καθώς και το πώς θα πρέπει να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματά της. Στην έρευνα συμμετείχαν 70 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας εκπαίδευσης και των δυο γείτονων νομών οι οποίοι κλίθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο, αποτελούμενο από 29 ερωτήσεις κλειστού τύπου σε μορφή πολλαπλής επιλογής, ενώ οι πρώτες 17 αποτελούν ερωτήσεις μιας μικρής κλίμακας Likert. Σε ένα γενικότερο πλαίσιο οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν θετικές αντιλήψεις σχετικά με την διαδικασία της αξιολόγησης, την σημαντικότητά της και το πώς αυτή θα πρέπει να αξιοποιείται. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, γενικά, σχετίζονται με τη σύγχρονη βιβλιογραφία και δεν λείπουν οι προτάσεις σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής της αξιολόγησης και τους φορείς που θα πρέπει να πραγματοποιούν την διαδικασία αυτή. This diploma thesis titled “The educational evaluation: The estimation of Primary School teachers of Florina and Pella districts”, was elaborated in the Department of Primary Education of the University of Western Macedonia. The aim of the thesis is not only to analyze these estimations of educational evaluation, but also to examine the way that this evaluation must hold, as well as the use of the results. In this study, took part 70 Primary School teachers of these two bordering districts, who answered 29 closed-ended questions 17 of which was questions of the Likert scale. In a more general context, the participants in this study have shown positive attitudes about the educational evaluation, the importance of evaluation, as well as the use of the results. Generally, the results of the study are correlated with modern bibliography and there is no luck of proposals about the way that the educational evaluation must be held and the people who are capable of accomplish it.