Γεια, ciao, hola: Όλοι οι μαθητές παίζουν και μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα. Κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για την ελληνική ως Γ2/ΞΓ
Abstract
Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η κατασκευή εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη ή ξένη, σε μαθητές με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Στόχος του υλικού είναι, αφενός, να αναπτύξει ο μαθητής τις δεξιότητες παραγωγής και κατανόησης προφορικού και γραπτού λόγου, αφετέρου, να καλλιεργήσει τη διαπολιτισμική επίγνωση και επικοινωνία μέσω ρεαλιστικών καταστάσεων. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας παρουσιάζονται σύγχρονες μεθοδολογικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ενώ προσδιορίζονται οι όροι της διαπολιτισμικότητας και της πολυπολιτισμικότητας και επιδιώκεται η αποφυγή της ταύτισης τους. Τέλος, παρουσιάζεται η δομή και το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού.The purpose of this thesis is to design education material to teach Greek as a second or a foreign language to pupils with a different cultural background. The aim of the material is to develop students’ skills in producing and comprehending oral and written language and to foster intercultural awareness and communication through realistic situations. The theoretical part of the thesis presents modern methodological approaches for the teaching of the Greek language while defining the terms of interculturalism and multiculturalism and seeking to avoid their identification.