Αξιολόγηση εφαρμογής 2,5 D εμβύθισης στη βελτίωση της ρυθμικής ικανότητας ατόμων με νοητική αναπηρία
Abstract
Ελληνική Περίληψη
Η έρευνα σχεδιάστηκε με σκοπό να αξιολογήσει την εφαρμογή 2,5-D εμβύθισης στη βελτίωση της ρυθμικής ικανότητας ατόμων με νοητική αναπηρία. Ο σχεδιασμός περιλάμβανε ρυθμικές ασκήσεις με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού προβαλλόμενο με την ύπαρξη των νέων τεχνολογιών. Στην έρευνα συμμετείχαν 4 άτομα (2 αγόρια και 2 κορίτσια) ηλικίας 24-32 χρονών με ΔΝ (Δείκτη Νοημοσύνης) που κυμαινόταν από <30 – 50, σύμφωνα με το Stanford Binet Intelligence Scale (Thorndike, Hagen & Sattler, 1985). Στην ομάδα παρέμβασης εφαρμόστηκε οπτικοακουστικό πρόγραμμα εξάσκησης της ρυθμικής ικανότητας με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα το οποίο παρουσιαζόταν στο δάπεδο. Οι εξεταζόμενοι εκτελούσαν το πρόγραμμα σύμφωνα με τις εικόνες που εμφανίζονταν στο δάπεδο και το εναλλασσόμενο τέμπο που ακούγονταν. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι δεν υπήρξε στατιστικά σημαντική αλληλεπίδραση του φύλου και του δείκτη νοημοσύνης στην επίδοση των ατόμων (p>.05), επίσης, δεν παρατηρήθηκε στατιστικά κύρια επίδραση των παραγόντων φύλο και δείκτη νοημοσύνης στην επίδοση των ατόμων (p>.05) κατά τη δοκιμασία της ρυθμικής ικανότητας στο τεστ High/Scope Rhythmic Competence Analysis Test (Weikart, 1989). Επίσης, βελτίωση στη ρυθμική ικανότητα παρουσιάστηκε σε όλες τις δραστηριότητες που περιελάμβανε η κύρια παρέμβαση εκτέλεσης από όλα τα άτομα αλλά και βελτίωση στη ρυθμική ικανότητα της αρχικής μέτρησης με την τελική και στα δύο beat. Η τεχνολογία μπορεί να παρέμβει και να βελτιώσει τον τρόπο ζωής ατόμων σε άτομα με πολύ σοβαρές νοητικές και κινητικές αναπηρίες, με τη χρήση οπτικοακουστικών παρεμβάσεων με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών. Κατάλληλα διαμορφωμένα προγράμματα με την ενίσχυση των νέων τεχνολογιών μπορούν να συμβάλλουν στη στήριξη και την αποκατάσταση αυτών των δυσλειτουργιών.
Αγγλική Περίληψη
The survey was designed to assess the application of 2,5-D immersion in improving rhythmic ability of people with intellectual disabilities. The design included a rhythmic exercises using audiovisual alleged the existence of new technologies. The survey involved 4 people (2 boys and 2 girls) aged 24-32 years with WNV (IQ) ranging from <30-50, according to the Stanford Binet Intelligence Scale (Thorndike, Hagen & Sattler, 1985). In the intervention group applied audiovisual
training program of rhythmic capacity by using a computer and projector, which was presented on the floor. Subjects performed the program in accordance with the images appearing on the floor and the alternating tempo sounded. The results show that there was no statistically significant interaction between gender and IQ in the performance of individuals (p> .05), also not statistically main effect of gender factors and IQ observed in the performance of individuals (p> .05) during testing of rhythmic capacity in the High / Scope rhythmic competence Analysis test (Weikart, 1989). Also, improvement in rhythmic ability presented in all activities that included the main enforcement action by all persons and improvement in rhythmic ability of the initial measurement to the final in both beat. Technology can intervene and improve the lifestyle of people in people with severe mental and physical disabilities, using audiovisual interventions with the help of new technologies. Specifically designed programs with the aid of new technologies can help to support and rectification of malfunctions.