Show simple item record

dc.contributor.advisorΤριαντάρη, Σωτηρία
dc.contributor.authorΤονικίδου, Αντωνία
dc.date.accessioned2019-06-12T15:14:40Z
dc.date.available2019-06-12T15:14:40Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1372
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Παιδαγωγική Σχολή: Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΣτη συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία γίνεται αναφορά στις απόψεις και τις ιδέες του Dewey και στο πώς αυτές μπορούν να συντελέσουν στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου μοντέλου εκπαίδευσης. Σε αυτό το σύγχρονο εκπαιδευτικό μοντέλο ο Dewey θεωρεί ότι σημαντικό ρόλο έχουν η εμπειρία, η ευρύτερη κοινωνία και οι αξίες και οι αρετές που προάγει η δημοκρατία και η ηθική αγωγή. Το παιδί αποτελεί το επίκεντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο εκπαιδευτικός και γενικότερα το σχολικό περιβάλλον του παιδιού πρέπει να καλλιεργεί την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα του και μέσα από τις πρακτικές που εφαρμόζει να μπορεί να αναδείξει τις δεξιότητες και τις ικανότητες του. Επιπρόσθετα, μεγάλη σημασία πρέπει να προσδίδεται στην κοινωνικοποίηση του παιδιού και στα μέσα με τα οποία το σχολείο δύναται να συμβάλλει σε αυτήν. Θεωρείται απαραίτητη η εφαρμογή των συνεργατικών και αλληλεπιδραστικών μεθόδων ως μέσα για την κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού και την καλύτερη δυνατή επικοινωνία του με τα άτομα που συναναστρέφεται. Το πραγματιστικό αξίωμα του Dewey και οι παιδαγωγικές του αντιλήψεις διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο στη διαμόρφωση και την πορεία εξέλιξης της σύγχρονης εκπαίδευσης. Ο Dewey με την πραγματιστική θεωρία του εισήγαγε το θεσμό του «νέου σχολείου», στο οποίο οι δραστηριότητες που οργανώνονται και εφαρμόζονται από τους εκπαιδευτικούς θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των παιδιών, όπως και στις συνθήκες που επικρατούν στην κοινωνία. Ζητούμενο του «νέου σχολείου» είναι η αναθεώρηση των μεθόδων διδασκαλίας και η προσαρμογή τους στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Τέλος, ο Dewey εντόπισε αρκετές δυσλειτουργίες που χαρακτήριζαν το εκπαιδευτικό σύστημα και άσκησε κριτική σε αυτό. Εισάγοντας την έννοια του «νέου σχολείου» παρακίνησε τους εκπαιδευτικούς στο να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα αυτά.This thesis refers to the views and ideas of Dewey and how they can contribute to the formulation of a modern training model. In this modern educational model, Dewey considers that the experience, the broader society and the values and virtues promoted by democracy and moral education have an important role to play. The child is the focus of the educational process. The teacher and the child's school environment in general must cultivate his personality and character and through the practices he implements, he can highlight his skills and abilities. In addition, great importance must be attached to the socialization of the child and to the means by which the school can contribute to it. It is considered necessary to implement the cooperative and interactive methods as means for the social development of the child and the best possible communication with the people who interact. The pragmatic axiom of Dewey and its pedagogical perceptions play an important role in shaping and evolving modern education. Dewey with his pragmatic theory introduced the institution of the "New School", in which the activities organized and implemented by teachers should meet the requirements of children, as in the conditions prevailing In society. The aim of the "new School" is to revise teaching methods and adapt them to the demands of modern society. Finally, Dewey identified several malfunctions that characterized the education system and criticised it. Introducing the concept of "new school" motivated educators to cope with these problems.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectπραγματισμόςen_US
dc.subjectεμπειρίαen_US
dc.subjectηθική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectδημοκρατίαen_US
dc.subjectνέο σχολείοen_US
dc.subjectpragmatismen_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.subjectethical educationen_US
dc.subjectdemocracyen_US
dc.subjectnew schoolen_US
dc.titleΗ συμβολή του Dewey στην εξέλιξη και την πρόοδο ενός σύγχρονου σχολείου και εκπαιδευτικού συστήματοςen_US
dc.title.alternativeThe contribution of Dewey to the development and progress of modern school and an educational systemen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record