dc.description.abstract | Το θέμα της παρούσας εργασίας είναι «Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής μέσα από κινηματογραφικές ταινίες» και πραγματεύεται την αξία των κινηματογραφικών ταινιών στη Δημιουργική Γραφή μέσα στην τάξη του νηπιαγωγείου. Η εργασία αποτελείτε από δύο μέρη, το θεωρητικό και το πρακτικό.
Στο πρώτο μέρος, στο θεωρητικό πλαίσιο, παρουσιάζεται το πώς συνδέεται η παρούσα εργασία με το ΔΕΠΠΣ (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών) αλλά και οι επιστημονικές απόψεις πάνω στους όρους που χρησιμοποιήθηκαν. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρονται θεωρίες για το τί είναι η Δημιουργική Γραφή και τα βασικά της στοιχεία, πως η Δημιουργική Γραφή συνεισφέρει στο νηπιαγωγείο, αλλά και τον ρόλο του εκπαιδευτικού μέσα σ’ αυτό. Στην συνέχεια αναφέρεται τι είναι ο κινηματογράφος και μια ιστορική αναδρομή, αλλά και το πώς συνδέεται με τη Δημιουργική Γραφή. Ειδικότερα η εργασία εμβαθύνει πάνω στο παιδί και μιλάει για πως ο κινηματογράφος συνδέεται με το σχολείο και εμπλέκεται ουσιαστικά σε αυτό. Τέλος αναφέρονται διάφορες δραστηριότητες στις οποίες ο κινηματογράφος μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσα στην τάξη.
Στο δεύτερο μέρος, στο πρακτικό μέρος, παρουσιάζεται μια έρευνα η οποία έγινε με δραστηριότητες δημιουργικής γραφής μέσα από των κινηματογράφο. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε σε ένα ιδιωτικό παιδικό σταθμό της Βέροιας, σε μια τάξη προνηπίων, η οποία αποτελούνταν από 20 παιδιά, τα 3 έλειπαν και από τα 17 συμμετείχαν ενεργά τα 13, στα οποία δείξαμε μια κλασική ταινία κινουμένων σχεδίων «Πήτερ Παν: Επιστροφή στη χώρα του ποτέ». Παρουσιάζονται οι ερευνητικές ερωτήσεις που κάναμε στα παιδιά και στο τέλος τα αποτελέσματα της έρευνας.The main topic of this dissertation is “creative writing activities through cinematographic films” and focuses on the value of cinematographic film in creative writing in the classroom of kindergarten. The thesis consists of two parts, the theoretical part and the practical part.
The first part, the theoretical context, presents how the present work is connected with ICCF (Interdisciplinary Common Curriculum Framework), but also scientific views on the terms used. More specifically, there are theories of what Creative Writing is and its key elements, how Creative Writing contributes to kindergarten, but also the role of the educator within it. Then mentions what cinema is and a historical retrospection, but also how it relates to Creative Writing. In particular, the work deepens on how cinema is connected with school and essentially involved in it. Finally, various activities are mentioned, in which cinema can be used in the classroom.
The second part, the practical part, presents a research about creative writing activities through the cinema. More specifically, it took place in a private kindergarten in Veria, in a classroom of preschool education children, which consisted of 20 children, the 3 were absent and from the 17 actively participated the 13, in which we showed a classic animated film “Peter Pan: Neverland”. It presents the research questions we did to children and the results of the research | en_US |