Show simple item record

dc.contributor.advisorΚυρίδης, Αργύριος
dc.contributor.authorΚυρατζοπούλου, Στέλλα – Μαρία
dc.date.accessioned2019-06-25T12:36:40Z
dc.date.available2019-06-25T12:36:40Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1397
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Πολιτισμικές Σπουδές: Σημειωτική και Επικοινωνίαen_US
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η μετανάστευση αποτελεί διαχρονικό κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο στην εποχή μας έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις. Το ελληνικό κράτος, ενώ αποτελούσε για πολλές δεκαετίες σχεδόν αποκλειστικά χώρα αποστολής μεταναστών, βρέθηκε τα τελευταία χρόνια αντιμέτωπο με μια ξαφνική και συνάμα μαζική εισροή μεταναστών. Τα άτομα αυτά είναι κατά κύριο λόγο είτε πρόσφυγες είτε μετανάστες από φτωχότερες περιοχές που έρχονται με σκοπό την εύρεση εργασίας. Σκοπός: Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να διερευνήσει τις Κοινωνικές Αναπαραστάσεις που έχουν σχηματίσει οι μαθητές των Λυκείων στην Ελλάδα για τους μετανάστες. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις λεκτικές εκφράσεις που χρησιμοποιήθηκαν από τους μαθητές, με τελικό στόχο να διαπιστωθεί εάν οι απόψεις και η στάση τους για το συγκεκριμένο ζήτημα ενέχει κάποια μορφή στερεοτύπων ή προκατάληψης. Μεθοδολογία: Το δείγμα της έρευνας αποτελούν μαθητές Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας. Ζητήθηκε από αυτούς να απαντήσουν γραπτώς σε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο εκτός από δημογραφικά στοιχεία ζητούσε επίσης να γράψουν τις δέκα πρώτες λέξεις που τους έρχονται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη «μετανάστης». Για την στατιστική επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα SPSS και για την ανάλυσή τους χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου. Συμπεράσματα: Οι περισσότεροι μαθητές στο άκουσμα της λέξης Μετανάστης, έχουν κατά βάση σκέψεις με αρνητική χροιά και αναφέρονται σε μεγαλύτερο βαθμό στους πρόσφυγες και, στη συνέχεια, στους μετανάστες που έρχονται στην Ελλάδα για εύρεση εργασίας. Πέρα από το γεγονός ότι οι αναφορές με θετική κατεύθυνση ήταν ελάχιστες, αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρνητικές αναφορές σχετίζονταν περισσότερο με τις πολιτισμικές διαφορές των μεταναστών και την υποτιθέμενη «κατωτερότητά» τους και λιγότερο με τις κακουχίες που σε μεγάλο βαθμό βιώνουν. Επίσης, πλήθος αναφορών καθιστά ξεκάθαρη την αναπαραγωγή στερεότυπων αντιλήψεων από τους μαθητές, ενώ εμφανής είναι και η επίδραση των ΜΜΕ, μέσω των όσων προβάλλονται και γράφονται, στον σχηματισμό των απόψεων που έχουν οι έφηβοι μαθητές όσον αφορά το μεταναστευτικό φαινόμενο.Introduction: Immigration is a timeless social phenomenon, which in our times has taken on large dimensions. The Greek state, while for many decades almost exclusively a country of emigration, has been in recent years confronted with a sudden and mass influx of immigrants. These people are mainly either refugees or immigrants from poorer regions who come with the aim to find a job. Aim: The present study attempts to explore the Social Representations that have been formed by high school students in Greece concerning immigrants. The focus is on the verbal expressions used by the students, with the ultimate goal of determining whether their views and attitudes to this issue involve some form of stereotyping or prejudice. Methodology: The sample of the survey are students of general and vocational high schools in the country. They were asked to respond in writing to a questionnaire, that besides demographics also asked them to write the first ten words that come to mind when they hear the word "immigrant". The SPSS Program was used for statistical processing of the data, and the method of Content Analysis was used for its analysis. Conclusions: Most students at the sound of the word Immigrant, have essentially negative thoughts and refer mostly to refugees and, secondly, to immigrants coming to Greece to find work. Apart from the fact that the positive references were very few, it is worth noting that the negative references were more related to the cultural differences of the immigrants and their supposed "inferiority" and less to the hardships they are experiencing to a great extent. Also, numerous reports make it clear that students reproduce stereotyped concepts, while the influence of SMEs, through what is projected and written, is evident in the formation of views of adolescent students on the phenomenon of immigration.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectκοινωνικές αναπαραστάσειςen_US
dc.subjectέφηβοιen_US
dc.subjectμαθητές λυκείουen_US
dc.subjectμετανάστεςen_US
dc.subjectμετανάστευσηen_US
dc.subjectsocial representationsen_US
dc.subjectteenagersen_US
dc.subjecthigh-school studentsen_US
dc.subjectimmigrantsen_US
dc.subjectimmigrationen_US
dc.titleΚοινωνικές αναπαραστάσεις μαθητών ελληνικών Λυκείων για τους μετανάστεςen_US
dc.title.alternativeSocial representations of students in Greek senior high-schools for immigrantsen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record