Μελέτη του πλαισίου συνεργασίας μεταξύ σχολικών ψυχολόγων, εκπαιδευτικών και γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Abstract
Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως σκοπό να εξετάσει θεωρητικά το πλαίσιο συνεργασίας που υπάρχει στην Ελλάδα μεταξύ των σχολικών ψυχολόγων, των εκπαιδευτικών σε σχολεία γενικής εκπαίδευσης και σε μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και τους γονείς, παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και/ή αναπηρία. Η παρούσα εργασία θα μελετήσει μέσω της υπάρχουσας θεωρίας και βιβλιογραφίας την εξέλιξη και το νομικό πλαίσιο που διέπει τους τομείς της σχολικής ψυχολογίας και της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα. Επιπλέον, θα μελετηθεί η παρουσία των γονιών των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η ταυτόχρονη συνεργασία τους με τους άλλους μετόχους. Θα δοθεί ιδιαίτερη βάση στην ανάλυση των μεταξύ σχέσεων συνεργασίας των συμμετεχόντων στη διαδικασία τόσο από πλευρά ψυχολογίας όσο και από πλευρά ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Θα τονιστεί η αναγκαιότητα της συνεργασίας γονιών και ειδικών και τα οφέλη που προκύπτουν από αυτή, όπως και γιατί ορισμένες φορές αυτή παρεμποδίζεται. Τέλος, το τελευταίο κομμάτι της έρευνας θα αφιερωθεί στην κριτική του υπάρχοντος πλαισίου συνεργασίας με πιθανές προτάσεις περαιτέρω μελέτης για το συγκεκριμένο θέμα. This particular project aims to theoretically examine the framework of cooperation in Greece between school psychologists, teachers in general education schools and special education and training units and parents, children with special educational needs and / or disability. This paper will study through the existing theory and literature the evolution and the legal framework governing the fields of school psychology and special education in Greece. In addition, the presence of parents of children with special educational needs and their co-operation with other stakeholders will be studied. A special basis will be given to the analysis of the interaction between the participants in the process both from the psychological point of view and from the point of view of special education and education. It will emphasize the necessity of the cooperation of parents and specialists and the benefits that arise from it, as well as why it is sometimes obstructed. Finally, the last part of the research will be devoted to criticizing the existing framework for cooperation with possible proposals for further study on this subject.