Show simple item record

dc.contributor.advisorΣτάμου, Αναστασία
dc.contributor.authorΓιαννακίδου, Φωτεινή
dc.date.accessioned2019-07-05T14:38:43Z
dc.date.available2019-07-05T14:38:43Z
dc.date.issued2015-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1428
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία, παρουσιάζεται η σχολική εφημερίδα «Μαθητική Πυξίδα» του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Δημητρίου Κοζάνης. Η σχολική εφημερίδα εκδίδεται από όλες τις Τάξεις, κυρίως όμως από τις Ε΄ και ΣΤ΄. Το 1ο τεύχος εκδόθηκε τον Οκτώβριο του 2012. Την αρχική ιδέα και υλοποίηση την είχε ο δάσκαλος Η. Θ. Αρχικά η έκδοσή της γινόταν κάθε δίμηνο όμως από τη σχολική χρονιά 2014-15 εκδίδεται κάθε τρίμηνο. Διανέμεται δωρεάν σε όλους τους μαθητές. Η εφημερίδα εκδίδεται και σε έντυπη μορφή, αποστέλλεται ηλεκτρονικά σε σχολεία, φορείς και αναρτάται στον ιστότοπο του σχολείου στη δ/νση: https://sites.google.com/site/mathitikipyxida Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι είναι η διαδικασία για το «στήσιμο» της εφημερίδας. Οι μαθητές προάγονται σε μικρούς δημοσιογράφους, μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν με κριτική σκέψη μια πληροφορία ή είδηση. Εργάζονται σε ομάδες, με την καθοδήγηση των δασκάλων τους, ασχολούνται με τη συγγραφή κειμένων, την εικονογράφηση και την εκτύπωση. Για την υλοποίηση της δράσης συνεργάζονται όλοι οι εκπαιδευτικοί (και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων), με δύο βασικά μέλη της ομάδας σύνταξης, οι οποίοι εμψυχώνουν και δημιουργούν συνθήκες συνεργασίας. Η δράση συνδυάζει τη βιωματική μάθηση με τη διαθεματικότητα έτσι οι μαθητές μαθαίνουν πώς να αξιοποιούν κατάλληλα όλα όσα έχουν μάθει σε όλα τα διδακτικά αντικείμενα. Παρουσιάζονται συνοπτικά οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί στόχοι που τέθηκαν και τα προσδοκώμενα οφέλη κατά την εξέλιξη της δράσης, οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν, οι απόψεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών, που προέκυψαν μετά από συνέντευξη. Το δείγμα της συνέντευξης αποτελούν οι 11 μαθητές της ΣΤ΄ Τάξης, οι 4 εκπαιδευτικοί που έχουν ασχοληθεί με το project και τα τρία άρθρα που αναλύθηκαν.In this dissertation, the school newspaper "Student Compass “is published by the Primary School of Agios Dimitrios of Kozani was analyzed. The school newspaper is published by all classes, but especially by the fifth and sixth grade. The first issue was published in October 2012. The original idea and implementation was held by a teacher called Th. H. Initially each issue was published every two months but from the school year 2014-15 it is published every semester. They are distributed free of charge to all the students. The newspaper is also published in paper form, but it is also sent electronically in some schools, organizations and posted on the following school website: https://sites.google.com/site/mathitikipyxida. The most interesting part is the process of the "setting" of the newspaper. Students are promoted to young journalists, they learn to deal critically with information and news. Working in groups, with the guidance of their teachers, they deal with writing text, illustration and printing. For the implementation of the project all teachers collaborate (and specialist teachers), two key members of the editorial team, who animate and attempt to create conditions for cooperation. The project combines experiential learning with interdisciplinary so that students learn how to make good use of everything they have learned in all subjects taught. The specific educational objectives are set and the expected benefits in the course of the project, the implemented activities, the views of students and teachers, which resulted after interview are all presented in detail. The sample consists of the interview is the 11 students of Grade 6 and of four teachers who consistently deal with the project and three selected articles.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΆγιος Δημήτριοςen_US
dc.subjectσχολική εφημερίδαen_US
dc.subjectομάδα σύνταξηςen_US
dc.subjectσυνέντευξηen_US
dc.subjectάρθραen_US
dc.subjectγλωσσική ανάλυσηen_US
dc.subjectAgios Dimitriosen_US
dc.subjectschool newspaperen_US
dc.subjectinterviewen_US
dc.subjectarticlesen_US
dc.subjectlinguistic analysisen_US
dc.titleΚοινωνιογλωσσική κατασκευή της μαθητικής ταυτότητας στις σχολικές εφημερίδες: Η περίπτωση της εφημερίδας του Δημοτικού σχολείου Αγίου Δημητρίου Κοζάνης ¨Μαθητική Πυξίδα¨en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record