Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηπαναγιωτίδη, Άννα
dc.contributor.authorΚώτση, Δέσποινα
dc.date.accessioned2019-07-08T13:37:07Z
dc.date.available2019-07-08T13:37:07Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1429
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα ερευνητική μελέτη έχει ως στόχο τη διερεύνηση του αντίκτυπου που έχει στους εκπαιδευομένους η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης σε άτυπα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και όχι μέσα στα τυπικά πλαίσια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Η διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας διασυνδέεται με την ευαισθητοποίηση στην ετερότητα, με την κατανόηση του πολιτισμικά διαφορετικού, με την προσέγγιση της ξένης κουλτούρας, με την αποφυγή της προκατάληψης και των στερεοτύπων και εν τέλει με την άκριτη αποδοχή του άλλου, του ξένου. Επιλέχθηκε ως πεδίο έρευνας της μελέτης το Φιλοξενείο Αιτούντων Άσυλο στη Θεσσαλονίκη, που φιλοξενεί προσφυγικές οικογένειες και προϋποθέτει την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στους φιλοξενούμενούς του. Εφόσον η ζωή ενός πρόσφυγα είναι απόλυτα ρευστή, ανάμεσα στην καταγωγή και στον τόπο υποδοχής του, η λέξη ξένος χαρακτηρίζει απόλυτα την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει. Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσε η πρώτη ομάδα εφήβων προσφύγων μαθητών που διέμεινε στη δομή από τον Ιούνιο έως τον Δεκέμβριο του 2015. Για τους σκοπούς της μελέτης χρησιμοποιήθηκε η τεχνική της ημιδομημένης συνέντευξης που έλαβε χώρα διαδικτυακά, δύο χρόνια μετά την αναχώρηση των μαθητών για την τελική χώρα υποδοχής τους. Αναδείχθηκαν οι απόψεις και οι στάσεις που χαρακτηρίζουν έναν πρόσφυγα μαθητή, που συμμετέχει σε ένα άτυπο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εκμάθησης της Ελληνικής, μέσα στο πλαίσιο της προσπάθειάς του να ενταχθεί σε μια καινούρια πολυπολιτισμική χώρα, καταδεικνύοντας την άποψή του για την καινούρια γλώσσα, τη στάση των γηγενών απέναντί του και την συνολική αποτίμηση της παραμονής του στην Ελλάδα.This research study aims to investigate the impact on learners of the Greek language as second or foreign in informal educational contexts and not within the formal framework of the Greek educational system. The teaching of Greek as a second or foreign language interferes with the sensitization to the otherness, the understanding of the culturally different, the approach of the foreign culture, the avoidance of prejudice and stereotypes and ultimately the unacceptable acceptance of the other, the foreigner. The study area of the research selected was the Host of Asylum Seekers in Thessaloniki, which hosts refugee families and requires the teaching of the Greek language to its guests. Since the life of a refugee is totally fluid, between the origin and the place of reception, the word foreigner fully characterizes the situation in which he has fallen. The sample of the study was the first group of student refugee teenagers living in the structure from June to December 2015. For the purpose of the study, the technique of the semi-structured interview took place online, two years after the students left for their final host country. The views and attitudes that characterize a student refugee who participates in an informal educational program of Hellenic learning have emerged as part of his attempt to join a new multicultural country, demonstrating his view of the new language, the attitude of the natives against him and the overall evaluation of his accommodation in Greece.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιδακτική της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσαςen_US
dc.subjectάτυπα εκπαιδευτικά περιβάλλονταen_US
dc.subjectπρόσφυγαςen_US
dc.subjectteaching Greek as a second or foreign languageen_US
dc.subjectinformal educational environmenten_US
dc.subjectrefugeeen_US
dc.titleΗ διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας σε άτυπα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα: Μια μελέτη περίπτωσηςen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record