Show simple item record

dc.contributor.authorΦωτιάδου, Ευθυμία
dc.date.accessioned2016-06-02T07:24:24Z
dc.date.available2016-06-02T07:24:24Z
dc.date.issued2015-12
dc.identifier.other426 ΦΩΤ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/142
dc.description263 σ. Επιβλέπουσα: Γρίβα Ελένη Μέλη: Τσακιρίδου Ελένη, Στάμου Αναστασίαel_GR
dc.description.abstractΕλληνική περίληψη Βασικός σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η καταγραφή των στρατηγικών ανάγνωσης που χρησιμοποιούν οι δίγλωσσοι μαθητές της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, όταν μελετούν ειδικά κείμενα οικονομικής ορολογίας στην Ελληνική γλώσσα, καθώς και η καταγραφή των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, κατά την ανάγνωση των κειμένων αυτών. Η καταγραφή των στρατηγικών ανάγνωσης έγινε σύμφωνα με την ταξινομία των Mokhtari και Sheorey (2002), οι οποίοι αναφέρονται στις σφαιρικές στρατηγικές, στις στρατηγικές υποστήριξης και επίλυσης προβλημάτων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο 2ο Επαγγελματικό Λύκειο Πτολεμαΐδας, κατά το σχολικό έτος 2015-2016 και συμμετείχαν 29 δίγλωσσοι μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν στην Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξη και έχουν επιλέξει τον Τομέα Σπουδών Διοίκησης και Οικονομίας. Για τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με το προφίλ των μαθητών, χρησιμοποιήθηκε το Φυλλάδιο καταγραφής του προφίλ του μαθητή, ενώ για τη συλλογή των ποιοτικών δεδομένων εφαρμόστηκε η τεχνική της Προφορικής Εξωτερίκευσης (think aloud process) και των Ανασκοπικών Συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι δίγλωσσοι μαθητές αντιμετωπίζουν αναγνωστικές δυσκολίες και χρησιμοποιούν, κατά την ανάγνωση ειδικών κειμένων με οικονομικούς όρους, ως επί το πλείστον, τις στρατηγικές υποστήριξης, σε μικρότερη συχνότητα τις σφαιρικές στρατηγικές και τέλος, τις στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων. English abstract Main purpose of the current diploma thesis was the registration of reading strategies bilingual students of Secondary Vocational Education use during the study of Specific texts with economic terminology in Greek language, as well as the recording of difficulties they come up with as they read these texts. The list of reading strategies has been drawn up according the Mokhtari and Sheorey taxonomy (2002), which concerns global strategies, support and problem solving strategies. The research was carried out at the 2nd Vocational School of Ptolemaida, during the school year 2015-2016, where 29 bilingual students of A, B and C classes participated and who had chosen the Management and Economy field study. A recording questionnaire was used to collect information about students profile; as for the collection of quality data the technique of Verbal Expressiveness (think aloud process) and Retrospective interviews was chosen. The results of the research have shown that bilingual students come up with reading difficulties as the read specific texts with economic terms and that they use mostly support strategies, less frequently, global strategies and, lastly problem solving strategies.el_GR
dc.language.isootherel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΣτρατηγικές ανάγνωσηςel_GR
dc.subjectΔιγλωσσίαel_GR
dc.subjectΚείμενα οικονομικής ορολογίαςel_GR
dc.subjectΔευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectReading strategiesel_GR
dc.subjectBilingualismel_GR
dc.subjectSpecific texts with economic terminologyel_GR
dc.subjectSecondary Vocational Educationel_GR
dc.titleΣτρατηγικές ανάγνωσης ειδικών κειμένων οικονομικής ορολογίας από δίγλωσσους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσηςel_GR
dc.typeOtherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record