Show simple item record

dc.contributor.advisorΜπέτσας, Ιωάννης
dc.contributor.authorΑνδριώτη, Θεοδώρα
dc.date.accessioned2019-07-09T12:38:45Z
dc.date.available2019-07-09T12:38:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1431
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Διατμηματικό: Επιστήμες της Αγωγής: Επαγγελματική Μάθηση και Καινοτομίες στην Εκπαίδευσηen_US
dc.description.abstractΣτην εποχή η οποία χαρακτηρίζεται από οικονομική και κοινωνική αβεβαιότητα το φαινόμενο του Brain Drain κατακλύζει κάθε αναπτυσσόμενη κοινωνία. Η ελληνική απόδοση του όρου Διαρροή Εγκεφάλου αναφέρεται στην μεταφορά υψηλά ειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού με κατεύθυνση τις ανεπτυγμένες χώρες, με κύριο σκοπό την αναζήτηση θέσης εργασίας. Ο χώρος της εκπαίδευσης δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος, καθώς πλήττεται σε μεγάλο βαθμό από το φαινόμενο του Brain Drain. Έλληνες εκπαιδευτικοί εγκαταλείπουν την χώρα προέλευσης αναζητώντας νέο τόπο εγκατάστασης και εργασίας. Στην παρούσα έρευνα μελετώνται τρεις περιπτώσεις Ελληνίδων εκπαιδευτικών της προσχολικής αγωγής που στελεχώνουν ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, με σκοπό την ανάδειξη των προσωπικών τους ιστοριών. Μέσα από την αφήγηση ιστοριών αναδεικνύονται ζητήματα επάρκειας προσόντων σε έναν ευρωπαϊκό χώρο. Επίσης, και οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευτικοί στις χώρες του εξωτερικού επιχειρούνται να αναδειχθούν μέσα από την ανάλυση των βιογραφικών αφηγήσεων. Η μεθοδολογία της Ανάλυσης Βιογραφικών Αφηγήσεων επιτρέπει την εις βάθος μελέτη στη ζωή του βιογραφούμενου με στόχο την κατανόηση κοινωνικών πραγματικοτήτων και των αλληλεξαρτήσεων ανάμεσα στην κοινωνία και την ιστορία ζωής. Τα κύρια αποτελέσματα αναδεικνύουν την ανεπάρκεια προσόντων που εμφανίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την απομάκρυνση τους από τη χώρα και την κατάκτηση θέσης εργασίας σε χώρα του εξωτερικού. Δείχνουν να αντιμετωπίζουν αρκετές δυσκολίες ενώ εμφανίζεται μεγάλη απόκλιση μεταξύ κατάρτισης και επαγγελματικών καθηκόντων, αφού και οι τρεις περιπτώσεις μελέτης απασχολούνται σε κλάδο της προσχολικής αγωγής και συγκριμένα της βρεφονηπιοκομίας. Παρόλα αυτά η μεταναστευτική εμπειρία των τριών αφηγηματικών υποκειμένων αποτιμάται θετικά από τις ίδιες, με αποτέλεσμα να μην επιθυμούν την επιστροφή τους στην Ελλάδα. Η χώρα μαστιζόμενη από την οικονομική κρίση δείχνει να χάνει παντοτινά καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό με κύρια πληγείσα την ελληνική εκπαίδευση.In a time characterized by economic and social uncertainty, the Brain Drain phenomenon overwhelms every growing society. The Greek version of the Brain Drain refers to the transfer of highly qualified scientific staff to the developed countries, with the main purpose of finding a job. The domain of education could not be left untouched, as it is largely affected by the Brain Drain phenomenon. Greek teachers leave the country of origin looking for a new place of establishment and work. This study investigates three cases of Greek preschool educators who train European education systems in order to highlight their personal stories. Through storytelling, sufficient of qualifications in a European area are highlighted. Also, the difficulties faced by teachers in foreign countries are trying to emerge through the analysis of biographical narratives. The Biographical Narrative Analysis methodology allows an in-depth study of the life of the biographer with the aim of understanding social realities and the interrelationships between society and life history. The main outcomes highlight the teacher's inadequacy of qualifications when leaving the country and gaining a job in a foreign country. They show a number of difficulties and there is a wide divergence between training and professional duties, since all three cases are employed in pre-school education and specifically to nursery. Nevertheless, the immigration experience of the three narrative subjects is positively valued by them, so they do not wish to return to Greece. The country that is plagued by the economic crisis seems to lose all-time well-trained scientists with mainly Greek education suffered of the biggest blow.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιαρροή εγκφάλουen_US
dc.subjectπροσχολική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectεκπαίδευση εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματαen_US
dc.subjectbrain drainen_US
dc.subjectpre-primary educationen_US
dc.subjectteacher educationen_US
dc.subjecteuropean education systemsen_US
dc.titleΒιογραφική Έρευνα Εκπαιδευτικών Εργαζόμενων Σε Σχολεία του Εξωτερικού στο Πλαίσιο της Διαρροής Επιστημονικού Κεφαλαίου (Brain Drain)en_US
dc.title.alternativeBiographical reserch of teachers working in schools abroad in the context of Brain Drainen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record