Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωνσταντινίδου, Θάλεια
dc.contributor.authorΠερδίκη, Ευγενία Κορίνα
dc.date.accessioned2019-07-11T12:21:15Z
dc.date.available2019-07-11T12:21:15Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1447
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία, με σκοπό , τη μελέτη της ταυτότητας των εκπαιδευτικών στο λόγο τους σε σχέση με το διευθυντή , αντλεί θεωρητικά και μεθοδολογικά στοιχεία από το πλαίσιο της Κοινωνικής Ψυχολογίας του Λόγου. Πιο συγκεκριμένα εστιάζει το ενδιαφέρον της, στις ταυτότητες των εκπαιδευτικών , έτσι όπως οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί κατασκευάζουν λογοδοτώντας για τον εαυτό τους. Όμως , μέσα από τη δική τους προσωπική αναφορά , αναδεικνύουν κατασκευές ταυτότητας για τους διευθυντές , οι οποίες πηγάζουν από την καθημερινή επαφή μαζί τους. Μέσα από την ανάλυση του λόγου των εκπαιδευτικών στο πλαίσιο των συνεντεύξεων, η ταυτότητά τους περιγράφεται ως κοινωνική κατασκευή, η οποία επηρεάζεται από τη σχέση με τους άλλους αλλά και το περιβάλλον στο οποίο ανήκουν χαρακτηρίζεται από μεταβολή, αστάθεια και πολλαπλότητα, είναι διαρκώς εξελισσόμενη σε μια διαδικασία σχηματισμού και ανασχηματισμού απόκτησης νοήματος στη μεταξύ σχέση του προσωπικού, κοινωνικού και επαγγελματικού εαυτού. Από την επισκόπηση της βιβλιογραφίας , διαπιστώθηκε έλλειψη ποιοτικών ερευνών που σχετίζονται με την κατασκευή της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών στο λόγο τους για τη σχέση τους με το διευθυντή και πως αυτή συνδέεται με την αποτελεσματικότητα του διδακτικού έργου. Φαίνεται ότι η σχετική βιβλιογραφία των ερευνών που έχουν γίνει ,εστιάζουν στην επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών , όπως επηρεάζεται από το ρόλο του διευθυντή , αλλά παρουσιάζεται από τους ίδιους τους διευθυντές και όχι από τους εκπαιδευτικούς, ενώ ένα άλλο στοιχείο που έχει ερευνηθεί για την επαγγελματική ταυτότητα είναι τα στοιχεία των παραγόντων που διαμορφώνουν και επηρεάζουν την επαγγελματική ταυτότητα , στην αποδοτικότητα αλλά και στην αποτελεσματικότητα . Η διερεύνηση της κατασκευής της ταυτότητας των εκπαιδευτικών στο λόγο τους για τη σχέση των διευθυντών είναι σημαντική όχι μόνο από θεωρητική αλλά και από πρακτική άποψη, καθώς μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας ,να επηρεάσει το ρόλο και το έργο των εκπαιδευτικών και των διευθυντών , διότι οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές θα αποκτήσουν γνώση και ενημέρωση για τη δική τους επαγγελματική ταυτότητα, τον τρόπο που δημιουργείται αλλά και πως αυτή τους βοηθάει να γίνονται πιο αποτελεσματικοί. Ακόμη ένας άλλος σκοπός της έρευνας αυτής είναι να δείξει στους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές πώς λειτουργεί η γλώσσα στον εργασιακό χώρο προκειμένου να επιτελέσει διαφορετικές λειτουργίες με διαφορετικές συνέπειες κάθε φορά, αλλά και να δείξει ότι η ταυτότητα είναι κάτι που δέχεται επιρροή και επηρεάζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες. This dissertation with the aim of studying the identity of teachers in their speech in their relationship with the director, draws theoretical and methodological elements from the context of Social Psychology of Logic. More specifically, it focuses its interest on the teachers' identities, as the teachers themselves construct, accountable for themselves, and even through their own personal reference, they also highlight the identities of the directors, which stem from their daily contact with them . Through the analysis of teachers' speech in the interviews, their identity is described as a social construction, influenced by the relationship with others but also the environment they belong to, characterized by change, instability and multiplicity, is constantly evolving a process of formation and reshaping of acquiring meaning, between the relationship of staff, social and professional self. From the literature review, there was a lack of qualitative research related to the construction of the professional identity of teachers in their speech with their relationship with the manager and how this is related to the effectiveness of the teaching work. It seems that the relevant literature focuses on the professional identity of teachers as influenced by the role of the director, but as presented by the directors rather than by the teachers, while another element that has been researched for the professional identity is the element of the factors, which shape and influence professional identity in efficiency and effectiveness . Exploring the construction of teacher identity in their relation to directors' relationship is important, not only theoretically but also from a practical point of view, as it can contribute to improving the functioning of the school, affecting the role and work of teachers and of the directors, because teachers and managers will gain knowledge and information about their own professional identity, how it is created and how it helps them become more effective. Yet another purpose of this research is to show educators and managers how language works in the workplace to perform different functions with different consequences at a time, but also to show that identity is something that is influenced and influenced by many and different factors.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectκατασκευή ταυτότηταςen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectκοινωνική ψυχολογία του λόγουen_US
dc.subjectidentity constructionen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectdiscursive social psychologyen_US
dc.titleΗ κατασκευή της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο λόγο τους για τη σχέση τους με το/τη διευθυντή/ντρια και τη σύνδεσή της με την αποτελεσματικότητά τους στο εκπαιδευτικό έργοen_US
dc.title.alternativeThe construction of professional identity in primary education teachers’ discourse about their relationship with the principal and its connection with their effectiveness in teaching and learningen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record