Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαλόη, Ευαγγελία
dc.contributor.authorΚατίδου, Ελένη
dc.date.accessioned2019-07-19T13:04:37Z
dc.date.available2019-07-19T13:04:37Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1467
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία, διερευνά τον τρόπο που κατανοούν την ευημερία οι Έλληνες εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, αποσκοπεί να μελετήσει την αντίληψη τους για την ευημερία και να διερευνήσει τους παράγοντες που οι ίδιοι θεωρούν ότι διαμορφώνουν την εργασιακή ευημερία αλλά και πως αυτοί, κατ’ επέκταση, επηρεάζουν τον επαγγελματικό τους βίο. Από την βιβλιογραφική επισκόπηση, αναδείχτηκε ότι η ευημερία είναι θεμελιώδους σημασίας για τους/τις εκπαιδευτικούς, καθώς αυξάνει την απόδοση και ενισχύει την επαγγελματική δέσμευση και ικανοποίηση τους. Επιπλέον, προέκυψε ότι είναι αλληλένδετη με την ευημερία και την αποτελεσματικότητα του οργανισμού, ενώ στην ελληνική βιβλιογραφία διαπιστώθηκε απουσία ποιοτικών ερευνών που αφορούν την ευημερία των εκπαιδευτικών. Προκειμένου, να κατανοηθεί ο λόγος των εκπαιδευτικών, διενεργήθηκε έρευνα σε 14 εκπαιδευτικούς του νομού Κοζάνης με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων. Η ανάλυση των συνεντεύξεων στηρίχτηκε στην Κοινωνική Ψυχολογία του Λόγου. Τα αποτέλεσμα της έρευνας δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την ευημερία ως μία πολυδιάστατη έννοια, η οποία εμπεριέχει την καλή ψυχολογική κατάσταση, την ευημερία των μαθητών, την επιθυμία για εξέλιξη και την ισορροπία στον εργασιακό χώρο. Ακόμη, ανακύπτει ό,τι κατά τη γνώμη τους, η ευημερία του/της εκπαιδευτικού ως εργαζομένου και ως ατόμου είναι αμφίδρομες. Οι τρόποι κατανόησης των παραγόντων ευημερίας, όπως το σχολικό κλίμα και οι συναδελφικές σχέσεις, αναφέρονται ότι επιδρούν θετικά στις επαγγελματικές πρακτικές παρέχοντας κίνητρο στους εκπαιδευτικούς για εξέλιξη, μέγιστη απόδοση και συνεργασία. Επίσης, αναδεικνύεται η οπτική ότι οι εκπαιδευτικοί χτίζουν εκπαιδευτική προσωπικότητα που τους επιτρέπει να αντιμετωπίζουν τις σχολικές προκλήσεις. Τέλος, σχετικά με το βαθμό ευημερίας, οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι δεν είναι εφικτή η ευημερία στον εκπαιδευτικό χώρο, καθώς συνδέουν την εργασιακή ευημερία με τον οικονομικό παράγοντα.The current dissertation investigates the well-being of Greek Teachers in Primary Education. More particularly, it aims at studying their perspective as regards what well-being stands for and at examining not only those factors that shape working well-being but also, by extension, how these factors affect their professional life. From the bibliographic review, well-being was featured as of fundamental importance to the teachers owing to the fact that it increases their performance and enhances their professional commitment and satisfaction. Moreover, it was shown that it is interconnected with the effectiveness and the well-being of the organism itself, while it was observed that Greek bibliography lacked qualitative research that had to do with the well-being of the teacher. In order to investigate the teacher’s discourse, a study was carried out by examining 14 teachers of the district of Kozani using semistructured interviews. The analysis of the interviews was based on the Discursive Social Psychology. The results of the study show that teachers understand well-being as a multidimensional concept that includes good psychological state, the welfare of the students, the desire to move forward and progress, as well as balance in the workplace. Also, it seems that the teacher’s well-being as a worker and as an individual is of two-way. Some of the factors of well-being, like the school climate and the relationships between colleagues, are seen to affect professional practices positively by offering incentive to the teachers to progress and accomplish the biggest efficiency and cooperation. Furthermore, it seems that the teachers build such an educational personality that allows them to cope with the school challenges. Lastly, regarding the degree of welfare, teachers appreciate that well-being is not possible in the educational area, as they connect the working well-being with the economical factor.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectευημερίαen_US
dc.subjectεκπαιδευτικόςen_US
dc.subjectπαράγοντεςen_US
dc.subjectδιαστάσειςen_US
dc.subjectκοινωνική ψυχολογία του λόγουen_US
dc.subjectwell-beingen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectfactorsen_US
dc.subjectdimensionsen_US
dc.subjectdiscursive social psychologyen_US
dc.titleΗ ευημερία των εκπαιδευτικών: Διαμορφωτικοί παράγοντες και διαστάσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.title.alternativeTeachers’ wellbeing: Determining factors and dimensions in primary educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record