dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία έχει διττό στόχο, αφενός την ανάλυση των εικόνων του βιβλίου των Θρησκευτικών της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, με σημειωτικά εργαλεία ανάλυσης και τη σχέση των εικόνων με τον τίτλο της κάθε ενότητας, καθώς και τη διερεύνηση της σχέσης των εικόνων με τους στόχους που θέτουν το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Σπουδών Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΑΠΣ). Για την πραγματοποίηση της μελέτης αυτής η έρευνα χρησιμοποίησε μεθοδολογικά εργαλεία ανάλυσης της σημειωτικής και υιοθέτησε το μοντέλο του Greimas έτσι όπως χρησιμοποιήθηκε από τους Lagopoulos & Boklund-Lagopoulou και Χριστοδούλου.
Το παρών σύγγραμμα χωρίζεται σε 4 κύριες θεματικές ενότητες: 1) το θεωρητικό μέρος με αναφορές στην εκπαίδευση και στο εκπαιδευτικό σύστημα, στη σχέση εκπαίδευσης Θρησκευτικών, στην εκπαιδευτική νομοθεσία, τους σκοπούς και τους στόχους της διδασκαλίας των Θρησκευτικών, με βάση το ΔΕΠΠΣ και ΑΠΣ, 2) τη μεθοδολογική προσέγγιση της εργασίας και τα στάδια της, 3) την ανάλυση των κεφαλαίων (Α’, Γ’, Ε’, Ζ’) με παρουσίαση των ενοτήτων, την περιγραφή των εικόνων σε επίπεδο δήλωσης (Denotation), την ανάλυση των εικόνων σε επίπεδο κωδίκων (Connotation), την ανάλυση των τίτλων των ενοτήτων, τις γενικές διαπιστώσεις και τη σχέση εικόνων – τίτλων ενοτήτων και 4) τα γενικά συμπεράσματα που προκύπτουν από το σχολιασμό των κωδίκων.
The present assignment has a binary purpose; on the one hand, the analysis of the pictures of the 6th grade book of Religious Education with semiotic implements of analysing the relationship between each picture and the title of each module, as well as the dilation of the relationship between the pictures and the goals that the cross thematic curriculum framework and the programme of studies set.
For the accomplishment of this survey, the research used methodological analysis tools of semiotics and adopted the model of Greimas as used by Lagopoulos & Boklund-Lagopoulou and Christodoulou.
The present text is divided into four thematic units: 1) the theoretical part with references to education and the educational system, to the relationship of teaching Religious Education, to the education laws, to the goals and aims of teaching the subject of Religious Education according to the the cross thematic curriculum framework for compulsory education, 2)the methodological approach of the research and its stages,3) the analysis of the chapters A´,C´,E´,Z´ with a presentation of the modules , the description of the pictures on a level of declaration (denotation), the analysis of the pictures on a level of codes (connotation), the analysis of the titles of the modules, the general results and the relationship of the pictures with the titles of each module,4) the general results that emerge from the commentary of the codes. | el_GR |