Show simple item record

dc.contributor.authorΤζελέπη, Λυδία-Λεμονιά
dc.date.accessioned2016-06-03T11:01:12Z
dc.date.available2016-06-03T11:01:12Z
dc.date.issued2016-02-24
dc.identifier.other415 TZE
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/152
dc.description117 σ.: εικ., πίν.; 30 εκ. Επιβλέπων Καθηγητής: Νικολαντωνάκης Κωνσταντίνος Εξεταστική Επιτροπή: Αλευριάδου Αναστασία, Τσακιρίδου Ελένηel_GR
dc.description.abstractΟι μαθηματικές γνώσεις, έννοιες και διαδικασίες συχνά δυσκολεύουν τους μαθητές μικρών και μεγάλων τάξεων. Για την ενίσχυση και υποστήριξη αυτών προτείνονται προγράμματα εκπαιδευτικής παρέμβασης από τη σχετική βιβλιογραφία. Η παρούσα εργασία εξετάζει τα οφέλη της πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης σε μαθητές δευτέρας δημοτικού με δυσκολίες μάθησης στα μαθηματικά. Η παρέμβαση σχεδιάστηκε βάσει των αρχών του προγράμματος Tier 2, έτσι όπως αυτό έχει περιγραφεί στη σχετική βιβλιογραφία. Στην έρευνα συμμετείχαν 23 μαθητές δευτέρας δημοτικού με σκοπό να εντοπιστούν ανάμεσά τους παιδιά με μαθηματικές δυσκολίες. Μετά από τη χορήγηση δύο δοκιμασιών, του Κριτηρίου Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης και του pre-test που σχεδιάστηκε, επιλέχθηκαν 5 μαθητές οι οποίοι συμμετείχαν στα μαθήματα εκπαιδευτικής παρέμβασης. Η εκπαιδευτική παρέμβαση της εργασίας εστιάζει στη διδασκαλία βασικών αριθμητικών δεδομένων, στρατηγικών πρόσθεσης διψήφιων αριθμών χωρίς κρατούμενο και εννοιών θεσιακής αξίας και υποστηρίζεται από κατάλληλο εποπτικό υλικό και λογισμικό πρόγραμμα. Μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων, χορηγήθηκε στους 5 συμμετέχοντες post-test με στόχο την εκτίμηση της προόδου τους στους παραπάνω γνωστικούς στόχους. Η ποιοτική ανάλυση των επιδόσεων των μαθητών στα δύο τεστ και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων παρέμβασης έδειξε πως ο συγκεκριμένος τύπος παρέμβασης (Tier 2) παρείχε ενίσχυση στους συμμετέχοντες, καθώς οι επιδόσεις τους βελτιώθηκαν ορατά. Επιπρόσθετα, η χρήση του εποπτικού υλικού και του λογισμικού προγράμματος λειτούργησαν βοηθητικά, ώστε οι περισσότεροι μαθητές να κατακτήσουν μαθηματικές έννοιες και διαδικασίες. Επομένως, τα οφέλη της πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης θα πρέπει να εκτιμώνται από τους ειδικούς της εκπαίδευσης, προκειμένου να παρέχεται ποιοτική εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές, προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Mathematical knowledge, concepts and procedures are often difficult for students of different grades. Relevant bibliographical references suggest the application of educational intervention programmes for their support. The present study examines the effects of an early mathematics intervention on the performance of second-grade students with difficulties on learning mathematics. Intervention was based on a Tier 2 intervention programme, which is part of a multitiered programme. The participants were 23 second-grade students who completed two tests before the intervention. The first, was the Utrecht Early Mathematical Competence Test and then they completed a pre-test. As a result, 5 students with low performance were identified with difficulties on learning mathematics. Mathematics intervention included teaching of basic addition facts, addition strategies between two-digit numbers without regrouping and place value concepts. Lessons were conducted by using appropriate educational material and software. Post-test was given to the 5 participants who attended the intervention programme. Qualitative analysis of their performance showed that Tier 2 had positive effects on their acquisition of mathematics knowledge and skills. Therefore, benefits from early intervention in mathematics should be seriously considered from teachers and education specialists. In this way, qualitative education will be provided to each student with or without difficulties on mathematics.el_GR
dc.language.isootherel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΔυσκολίες μάθησης στα μαθηματικάel_GR
dc.subjectΠρόσθεση διψήφιων αριθμώνel_GR
dc.subjectΘεσιακή αξίαel_GR
dc.subjectΕκπαιδευτική παρέμβαση τύπου Tier 2el_GR
dc.subjectDifficulties on learning mathematicsel_GR
dc.subjectTwo-Digit number additionel_GR
dc.subjectPlace-valueel_GR
dc.subjectTier 2 intervention programmeel_GR
dc.subjectVirtual Manipulativesel_GR
dc.subjectEποπτικό υλικό δεκάδων-μονάδωνel_GR
dc.subjectBase-10 blocksel_GR
dc.titleΕκπαιδευτική παρέμβαση στην πρόσθεση διψήφιων αριθμών σε μαθητές δευτέρας δημοτικού με δυσκολίες στα μαθηματικάel_GR
dc.title.alternativeEducational intervention on two-digit numbers addition to second-grade students with difficulties on mathematicsel_GR
dc.typeOtherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record