dc.contributor.author | Τζελέπη, Λυδία-Λεμονιά | |
dc.date.accessioned | 2016-06-03T11:01:12Z | |
dc.date.available | 2016-06-03T11:01:12Z | |
dc.date.issued | 2016-02-24 | |
dc.identifier.other | 415 TZE | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/152 | |
dc.description | 117 σ.: εικ., πίν.; 30 εκ.
Επιβλέπων Καθηγητής: Νικολαντωνάκης Κωνσταντίνος
Εξεταστική Επιτροπή: Αλευριάδου Αναστασία, Τσακιρίδου Ελένη | el_GR |
dc.description.abstract | Οι μαθηματικές γνώσεις, έννοιες και διαδικασίες συχνά δυσκολεύουν τους μαθητές μικρών και μεγάλων τάξεων. Για την ενίσχυση και υποστήριξη αυτών προτείνονται προγράμματα εκπαιδευτικής παρέμβασης από τη σχετική βιβλιογραφία. Η παρούσα εργασία εξετάζει τα οφέλη της πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης σε μαθητές δευτέρας δημοτικού με δυσκολίες μάθησης στα μαθηματικά. Η παρέμβαση σχεδιάστηκε βάσει των αρχών του προγράμματος Tier 2, έτσι όπως αυτό έχει περιγραφεί στη σχετική βιβλιογραφία. Στην έρευνα συμμετείχαν 23 μαθητές δευτέρας δημοτικού με σκοπό να εντοπιστούν ανάμεσά τους παιδιά με μαθηματικές δυσκολίες. Μετά από τη χορήγηση δύο δοκιμασιών, του Κριτηρίου Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης και του pre-test που σχεδιάστηκε, επιλέχθηκαν 5 μαθητές οι οποίοι συμμετείχαν στα μαθήματα εκπαιδευτικής παρέμβασης. Η εκπαιδευτική παρέμβαση της εργασίας εστιάζει στη διδασκαλία βασικών αριθμητικών δεδομένων, στρατηγικών πρόσθεσης διψήφιων αριθμών χωρίς κρατούμενο και εννοιών θεσιακής αξίας και υποστηρίζεται από κατάλληλο εποπτικό υλικό και λογισμικό πρόγραμμα. Μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων, χορηγήθηκε στους 5 συμμετέχοντες post-test με στόχο την εκτίμηση της προόδου τους στους παραπάνω γνωστικούς στόχους. Η ποιοτική ανάλυση των επιδόσεων των μαθητών στα δύο τεστ και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων παρέμβασης έδειξε πως ο συγκεκριμένος τύπος παρέμβασης (Tier 2) παρείχε ενίσχυση στους συμμετέχοντες, καθώς οι επιδόσεις τους βελτιώθηκαν ορατά. Επιπρόσθετα, η χρήση του εποπτικού υλικού και του λογισμικού προγράμματος λειτούργησαν βοηθητικά, ώστε οι περισσότεροι μαθητές να κατακτήσουν μαθηματικές έννοιες και διαδικασίες. Επομένως, τα οφέλη της πρώιμης εκπαιδευτικής παρέμβασης θα πρέπει να εκτιμώνται από τους ειδικούς της εκπαίδευσης, προκειμένου να παρέχεται ποιοτική εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές, προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες τους.
Mathematical knowledge, concepts and procedures are often difficult for students of different grades. Relevant bibliographical references suggest the application of educational intervention programmes for their support. The present study examines the effects of an early mathematics intervention on the performance of second-grade students with difficulties on learning mathematics. Intervention was based on a Tier 2 intervention programme, which is part of a multitiered programme. The participants were 23 second-grade students who completed two tests before the intervention. The first, was the Utrecht Early Mathematical Competence Test and then they completed a pre-test. As a result, 5 students with low performance were identified with difficulties on learning mathematics. Mathematics intervention included teaching of basic addition facts, addition strategies between two-digit numbers without regrouping and place value concepts. Lessons were conducted by using appropriate educational material and software. Post-test was given to the 5 participants who attended the intervention programme. Qualitative analysis of their performance showed that Tier 2 had positive effects on their acquisition of mathematics knowledge and skills. Therefore, benefits from early intervention in mathematics should be seriously considered from teachers and education specialists. In this way, qualitative education will be provided to each student with or without difficulties on mathematics. | el_GR |
dc.language.iso | other | el_GR |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el_GR |
dc.subject | Δυσκολίες μάθησης στα μαθηματικά | el_GR |
dc.subject | Πρόσθεση διψήφιων αριθμών | el_GR |
dc.subject | Θεσιακή αξία | el_GR |
dc.subject | Εκπαιδευτική παρέμβαση τύπου Tier 2 | el_GR |
dc.subject | Difficulties on learning mathematics | el_GR |
dc.subject | Two-Digit number addition | el_GR |
dc.subject | Place-value | el_GR |
dc.subject | Tier 2 intervention programme | el_GR |
dc.subject | Virtual Manipulatives | el_GR |
dc.subject | Eποπτικό υλικό δεκάδων-μονάδων | el_GR |
dc.subject | Base-10 blocks | el_GR |
dc.title | Εκπαιδευτική παρέμβαση στην πρόσθεση διψήφιων αριθμών σε μαθητές δευτέρας δημοτικού με δυσκολίες στα μαθηματικά | el_GR |
dc.title.alternative | Educational intervention on two-digit numbers addition to second-grade students with difficulties on mathematics | el_GR |
dc.type | Other | el_GR |