dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία με τίτλο «Δημιουργική γραφή και εικαστικές τέχνες. Διδακτικές προσεγγίσεις σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας» πραγματεύεται την δημιουργική γραφή σε συνάρτηση με την ζωγραφική και την γλυπτική. Η εργασία απαρτίζεται από δύο κυρίως μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια, τα οποία αναλύουν την παρουσία της δημιουργικής γραφής στο σχολείο, στο ΔΕΠΠΣ (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών) αλλά και την σχέση της με τις εικαστικές τέχνες. Πιο συγκεκριμένα, αφού πρώτα αναλυθεί ο όρος της δημιουργικής γραφής, ο ορισμός και η λειτουργία της στο σήμερα, παρατίθεται η ιστορική αναδρομή της δημιουργικής γραφής. Έπειτα, αναφέρεται η δημιουργική γραφή σε σχέση με το σχολείο από την αρχή του κλάδου ως το σήμερα. Επιπρόσθετα, γίνεται λόγος για το αν και κατά πόσο η δημιουργική γραφή συμπεριλαμβάνεται στο ΔΕΠΠΣ και με ποιόν τρόπο. Ακόμη αναφέρεται η δημιουργική γραφή και οι τέχνες αλλά και η παρουσία της δημιουργικής γραφής στο δημοτικό σχολείο. Τέλος, από την εργασία δεν θα μπορούσε να λείπει κεφάλαιο, στο οποίο να θίγονται οι εικαστικές τέχνες, η αναφορά τους στο ΔΕΠΠΣ και ο τρόπος με τον οποίο σχετίζονται με την δημιουργική γραφή. Στο δεύτερο και τελευταίο μέρος της εργασίας παρουσιάζονται δεκαπέντε δραστηριότητες δημουργικής γραφής και εικαστικών, στις οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί πίνακες ζωγραφικής ελλήνων και ελληνίδων ζωγράφων, και δεκαπέντε δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και γλυπτικής, στις οποίες έχουν χρησιμοποιηθεί από αρχαία γλυπτά έως και μοντέρνα. This study entitled «Creative writing and visual arts. Didactic tests to pre – school and first school kids» deals with creative writing combined with painting and sculpture. The study consists of two mainly pasts. The first part consists of four chapters, which analyze creative writing's presence in school, courses of study and creative writing related to visual arts. More specifically, firstly is being analyzed creative writing aw a term, the definition and practice today and then is cited creative writing's chronology. Then refers creative writing's presence in school from when it was created until today. Also, referred if and how is creative writing is included in courses of study. Creative writing and the arts are also mentioned and the presence of creative writing in elementary school. Finally from study could not be missing a chapter in which the visual arts are affected, the reference in courses of study and the way visual arts are related to creative writing. In second and last part of the study are presented fifteen activities of creative writing combined with painting, in which Greek painters' paintings have been used and fifteen activities of creative writing combined sculpture, in which have been used from ancient to modern sculpture. | en_US |