dc.description.abstract | Η Δημιουργική Γραφή αποτελεί μία τέχνη και έναν τρόπο δημιουργίας λογοτεχνικών κειμένων. Επιπλέον, αποτελεί μέθοδο προσέγγισης ζητημάτων που αφορούν την διδασκαλία της λογοτεχνίας. Στα πλαίσια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος εντάσσεται στα πλαίσια του διδακτικού αντικειμένου της Λογοτεχνίας, ωστόσο έως και σήμερα, παρά τις προσπάθειες, δεν έχει καταστεί εφικτή η ανάδειξή της ως ξεχωριστού διδακτικού αντικειμένου, ούτε και η πλήρης αξιοποίησή της στις διάφορες εκπαιδευτικές βαθμίδες. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει την αξία της Δημιουργικής Γραφής για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας και τους τρόπους με τους οποίους αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Στόχοι της αποτελούν η διερεύνηση της ανάγκης για ανάπτυξη των μεθόδων διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας στο ελληνικό σχολείο, η εξέταση των γλωσσικών αναγκών των μαθητών που δεν ομιλούν την ελληνική ως μητρική γλώσσα, η τεκμηρίωση της αξίας της Δημιουργικής Γραφής για την εκπαιδευτική διαδικασία σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης και η παρουσίαση ενδεικτικών σεναρίων και καλών πρακτικών προς εφαρμογή για την αξιοποίηση της Δημιουργικής Γραφής στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας. Μέσα από την παρούσα εργασίας αναδείχθηκε η αξία της Δημιουργικής Γραφής για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας, καθώς και η σημαντική συμβολή που αυτή μπορεί να έχει στην προσπάθεια των ανηλίκων μαθητών, αλλά και των ενηλίκων εκπαιδευομένων που καλούνται να μάθουν την ελληνική γλώσσα. Creative Writing is an art and a way of creating literary texts. In addition, it is a method of approaching issues related to the teaching of Literature. Within the framework of the Greek educational system, Creative Writing is part of the curriculum of Literature, but to this day, despite all the efforts, it has not been possible to become a separate teaching subject, nor has it been fully utilized in the various educational levels. The purpose of the present study is to highlight the value of Creative Writing for teaching Greek as a second / foreign language and the ways in which it can be used for this purpose.
The objectives of the study are: to investigate the need to develop methods of teaching Greek as a second / foreign language in Greek educational system, to examine the language needs of students who do not speak Greek as a native language, to document the value of Creative Writing for the educational process at all levels of education and presenting instructional scripts and good practices to apply to the use of Creative Writing in the process of teaching of Greek as a second / foreign language. Throughout this study, the value of Creative Writing for teaching Greek as a second / foreign language has been highlighted, as well as the significant contribution it can make to the efforts of minors as well as adult learners who need to learn Greek. | en_US |