dc.contributor.advisor | Χατζηπαναγιωτίδη, Άννα | |
dc.contributor.author | Θεοδωροπούλου, Θεοδώρα | |
dc.date.accessioned | 2019-10-30T16:22:17Z | |
dc.date.available | 2019-10-30T16:22:17Z | |
dc.date.issued | 2019-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1550 | |
dc.description | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας | en_US |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια ερευνητική μελέτη για την εκπαίδευση των μαθητών/μαθητριών με προσφυγικό υπόβαθρο. Συγκεκριμένα, επιδιώκεται να συνταχθεί ένα Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας σε πρόσφυγες μαθητές/μαθήτριες ηλικίας 6-12 ετών που φοιτούν ή πρόκειται να φοιτήσουν σε Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ.) ή Δομές Υποδοχή Εκπαίδευσης Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να αποτελέσει ένα βοηθητικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών που ασχολούνται ή πρόκειται να ασχοληθούν με την εκπαίδευση αυτών των παιδιών και παράλληλα να αποτελέσει το θεωρητικό πλαίσιο για την παραγωγή αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού. Σκοπός της έρευνας είναι να αναδειχθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών/μαθητριών με προσφυγικό υπόβαθρο, ώστε να αναδειχθεί πόσο απαιτητική και σύνθετη διαδικασία αποτελεί η εκπαίδευση του συγκεκριμένου μαθητικού πληθυσμού και ως εκ τούτου να τονιστεί η αναγκαιότητα σύνταξης ενός Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για τη συγκεκριμένη ομάδα-στόχο, καθώς θα συμβάλει στην περαιτέρω βελτίωση της εκπαίδευσής τους. Μέσω της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας αναζητείται το κατάλληλο μοντέλο Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών, οι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη για τη σύνταξή του και οι κατάλληλες στρατηγικές και μέθοδοι για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του συγκεκριμένου μαθητικού πληθυσμού. Τέλος, έχοντας ως κείμενα αναφοράς προγενέστερα Αναλυτικά Προγράμματα και υποστηρικτικά υλικά για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, προτείνεται ένα Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας για τα επίπεδα Α1 και Α2, το οποίο διαπνέεται από τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της ομάδας-στόχου.The present thesis constitutes a research project regarding the education of students with a refugee background. Specifically, what is at stake is to compose a Curriculum for teaching Greek as a foreign language to refugee students in the age range of 6-12, who are already studying or are due to study in Reception Classes or in Reception Infrastructures for Refugee Education in Primary Education, in order to constitute an auxiliary tool in the hands of the educators that are already occupied with or are due to deal with the education of this category of children, while constituting the theoretical framework for generating equivalent educational material. The thesis’s aim is to point out the particular characteristics of students with a refugee background, in order to designate into what extent is the education of this specific student population challenging and a complex procedure, and therefore to underline the necessity of composing a Curriculum for this specific target – group, since it will contribute in enhancing their education. Through a literature review we seek the suitable model for a Curriculum, the factors taken into consideration for its composition and the appropriate strategies and methods for teaching Greek as a foreign language that suit and respond to the needs of this specific student population. Finally, having as reference texts previous Curriculum and supportive material for the teaching of Greek as a second/foreign language, a Curricullum is suggested for teaching Greek as a foreign language for the A1 and A2 levels, which is pervaded by the fundamentals of intercultural education and is adjusted to the needs and the interests of the target – group. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.subject | αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών | en_US |
dc.subject | πρόσφυγες μαθητές/μαθήτριες | en_US |
dc.subject | ελληνικά ως ξένη γλώσσα | en_US |
dc.subject | διαπολιτισμική εκπαίδευση | en_US |
dc.subject | curriculum | en_US |
dc.subject | refugee students | en_US |
dc.subject | Greek as a foreign language | en_US |
dc.subject | intercultural education | en_US |
dc.title | Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας σε πρόσφυγες μαθητές ηλικίας 6-12 για τα επίπεδα Α1-Α2 | en_US |
dc.title.alternative | Greek Foreign Language Curriculum: teaching Greek as a foreign language to refugee learners aged 6-12, levels A1 and A2 | en_US |
dc.type | MSc thesis | en_US |