dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη της επαγγελματικής ταυτότητας στον λόγο των τελειόφοιτων του τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας, καθώς αυτοί περιγράφουν και εξηγούν τις εμπειρίες τους στο πλαίσιο ημιδομημένων συνεντεύξεων.
Η έρευνα αντλεί θεωρητικά και μεθοδολογικά σχετικά με την ταυτότητα από την Κοινωνική Ψυχολογία του Λόγου, όπου η ταυτότητα περιγράφεται και ερμηνεύεται ως κοινωνική κατασκευή, όχι απόλυτη αλλά πολλαπλή, μεταβλητή και συνεχώς εξελισσόμενη, αναδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο την στενή σχέση που υπάρχει μεταξύ προσωπικού και επαγγελματικού εαυτού.
Μέσα από την ανάλυση του λόγου των τελειόφοιτων προέκυψε η ανάδειξη πολλαπλών ταυτοτήτων, όπως του δασκάλου ως «παιδαγωγού», του «κοινωνικά ευαισθητοποιημένου» δασκάλου, του «πειθαρχημένου» δασκάλου, του δασκάλου ως «ειδικού», του δασκάλου ως «εργαζόμενου» και τέλος του «συνεργατικού» και του «αυτόνομου» δασκάλου, καθώς η ταυτότητα κατασκευάζεται και ανακατασκευάζεται συνεχώς, στο λόγο των τελειόφοιτων σχετικά με τις καθημερινές τους εμπειρίες.
Από την επισκόπηση της ελληνικής βιβλιογραφίας διαπιστώθηκε έλλειψη ποιοτικών ερευνών που σχετίζονται με την κατασκευή της ταυτότητας των τελειόφοιτων των Παιδαγωγικών τμημάτων. Η κατασκευή της ταυτότητας των τελειόφοιτων είναι σημαντική όχι μόνο από θεωρητική αλλά και από πρακτική άποψη, καθώς παρέχει πλούσιο υλικό και προσφέρει πολλές πληροφορίες σε φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων, σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς αλλά και όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών προκειμένου να μελετήσουν τις πολλαπλές ταυτότητες οι οποίες αναδύθηκαν μέσα από τον λόγο των τελειόφοιτων του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας. The purpose of this thesis is to study the professional identity of the undergraduates of the Florina Primary Education Department as they describe and explain their experiences in semi-structured interviews.
The research, theoretically and methodologically, draws on Discursive Social Psychology, where identity is described and interpreted as a socially constructed, not absolute, but multiple, variable and constantly evolving, pointing the close relationship between personal and professional self.
The analysis of the discourse of the undergraduates revealed the emergence of multiple identities such as the teacher as 'educator', the 'socially sensitized' teacher, the 'disciplined' teacher, the teacher as 'expert', the teacher as an 'empoyee' and, finally, the 'cooperative' and 'autonomous' teacher, as identity is constantly constructed and reconstructed, while undergraduates talk about their everyday experiences.
Reviewing the Greek literature revealed a lack of qualitative research concerning the study of the construction of the undergraduates’ identities of the Departments of Education. Studying the construction of undergraduates’ identity is important, not only theoretically but also practically, as it provides rich material and offers a great deal of information to Pedagogy students, current teachers, and those who are involved in teacher education to study multiple identities, which emerged through the discourse of the undergraduates of the Florina Primary Education Department. | en_US |