Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπόπτης Καθηγητής: Μπράτιτσης Θαρρενός
dc.contributor.authorΤσολοπάνη, Ιωάννα
dc.contributor.otherΒαθμολογητές: Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος, Φωτόπουλος Νίκος
dc.date.accessioned2016-06-07T07:16:02Z
dc.date.available2016-06-07T07:16:02Z
dc.date.issued2016-01
dc.identifier.other404 ΤΣΟ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/160
dc.description.abstractΟ αυτοπροσδιορισμός της θέσης, του ρόλου και της συμμετοχής του κάθε μαθητή στην πραγματικότητα της τάξης είναι πρώτιστης σημασίας για να αντιληφθεί ο εκπαιδευτικός το κλίμα και τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών, ώστε να ενισχυθεί η συμμετοχή και η μεταξύ τους αλληλεπίδρασή. Η παρούσα εργασία, λοιπόν, εξετάζει την εφαρμογή της προσέγγισης της ψηφιακής αφηγηματικής συμβουλευτικής υποβοήθησης σε μαθητές δευτέρας δημοτικού (14 μαθητές - 2 με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες), με σκοπό τον έλεγχο της μεταξύ τους κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι μαθητές παρακολούθησαν ένα βίντεο με ήρωες που προσπαθούσαν να συνεργαστούν αλλά αντιμετώπιζαν δυσκολίες. Με τη συμβουλευτική υποβοήθηση, προβληματίστηκαν για τη θέση τους στη τάξη, τις σχέσεις με συμμαθητές, τη συνεργασία και την κοινωνική αποδοχή. Παρατηρήθηκε, μεταξύ άλλων, ότι οι μαθητές ανοίχτηκαν και μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους μέσω μιας αναστοχαστικής διαδικασίας και ανέφεραν περιστατικά εμπαιγμού και περιθωριοποίησης. Ωστόσο, δήλωσαν ότι θέλουν να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους, παρά τις δυσκολίες. Επιπλέον, από τη συνέντευξη με τη δασκάλα, παρατηρήθηκε ότι είχε καλή εικόνα της δυναμικής της τάξης, ωστόσο υπήρχαν περιστατικά που αγνοούσε, τα οποία την προβλημάτισαν. Καταλήγοντας, η εργασία ανιχνεύει δείγματα προοπτικής για την ουσιαστική συμβολή της προσέγγισης της ψηφιακής αφήγησης και της συμβουλευτικής υποβοήθησης στους μαθητές, ως εργαλείο ανίχνευσης και πρόληψης προβληματικών καταστάσεων και αντιμετώπισης τους και ως εργαλείο διαχείρισης της σχολικής τάξης, εξασφαλίζοντας φιλικό κλίμα συνεργασίας μεταξύ των μαθητών. The self-determination of the position, role and participation of each student in the classroom is important for the teacher to understand the class climate and the relationships among the students. This paper examines the application of the digital narrative coaching approach in a second grade class with 14 students (two with special educational needs), in order to control the social interaction among them. Students watched a video in which the main characters attempted to cooperate but faced difficulties. Through the coaching, the students talked about relationships with peers, cooperation and social acceptance. It was observed, among others, that the students shared their experiences through a reflective process and reported incidents of mockery and marginalization. Moreover, the class teacher was interviewed, only to verify that she held a good perception of the class dynamics. Still, she seemed to be unaware of some important issues. Concluding, this study reveals the potential of exploiting the combination of digital storytelling and narrative coaching as a tool for detecting and preventing problematic situations among students, whereas strengthening cooperation and social interaction at the same time.el_GR
dc.format.extent94 σ.
dc.language.isootherel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΨηφιακή αφήγησηel_GR
dc.subjectΑφηγηματική συμβουλευτική υποβοήθησηel_GR
dc.subjectΚοινωνική αλληλεπίδρασηel_GR
dc.subjectDigital storytellingel_GR
dc.subjectNarrative coachingel_GR
dc.subjectSocial interactionel_GR
dc.titleΨηφιακή αφηγηματική συμβουλευτική υποβοήθηση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης στη σχολική τάξηel_GR
dc.typeOtherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record