Η εκπαίδευση στο Ασβεστοχώρι από την ίδρυση των σχολείων (1873) μέχρι το 1950
Abstract
Η εργασία πραγματεύεται την ιστορία εκπαίδευσης του Ασβεστοχωρίου από την επίσημη ίδρυση των σχολείων το 1875 μέχρι το έτος 1950. Σκοπός της έρευνας είναι να αναδειχθεί η πορεία εξέλιξης της εκπαίδευσης του τόπου και να εξαχθούν συμπεράσματα εκπαιδευτικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ασβεστοχωρίου. Διερευνήθηκαν τα μαθητολόγια, οι γενικοί έλεγχοι και άλλες πληροφορίες που βρέθηκαν στο αρχείο του σχολείου. Επίσης, χρησιμοποιήθηκε σχετική βιβλιογραφία. Εξετάσθηκαν αναλυτικά και για κάθε έτος ο αριθμός εγγραφέντων, φοιτήσαντων, αποσυρθέντων, απορριφθέντων, προαχθέντων μαθητών, όπως επίσης τα διδασκόμενα μαθήματα, το εκπαιδευτικό προσωπικό και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία βρέθηκε στο αρχείο και μπορούσε να αξιοποιηθεί.
Συμπεράσματα εξήχθησαν σχετικά με τον τρόπο οργάνωσης των σχολείων και εξέλιξης της εκπαίδευσης στο Ασβεστοχώρι παράλληλα με την ελληνική κοινωνική και εκπαιδευτική πραγματικότητα.This thesis examines the history of education in Asvestochori from the establishment of their schools in 1875 until 1950. The aim of the research is to highlight the course of development of the local education and to draw conclusions connected to educational and social interest. The research for this thesis took place at the First Elementary School of Asvestostochori. The resources that we used were the students profile books, the grade books, as well as other files that were found at the location. Relative bibliography to the topic was also used for the completion of this paper. We carefully examined the school’s enrolled students, students that completed the school year, students that dropped out, students that passed the grade level, as well as students that failed to pass their grade level. Finally we examined the curriculum, the school employees, and other relative findings that were offered.
The conclusions are connected to the organization of the schools of Asvestochori as well as the development of the department over time alongside the Greek social and educational reality.