Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΠιτσίλκα, Ελένη
dc.date.accessioned2019-12-16T13:48:30Z
dc.date.available2019-12-16T13:48:30Z
dc.date.issued2017-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1624
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ γλώσσα είναι «καθρέφτης του νου», είναι προϊόν της ανθρώπινης νόησης, που αναδημιουργείται σε κάθε άτομο, με διαδικασίες που βρίσκονται πολύ πέρα από τη βούληση ή τη συνείδηση (Chomsky, 1975 Φραγκουδάκη, 1987 :13 ) Ως ένα σημαντικό στοιχείο της γλώσσας, λοιπόν νοούνται και οι στρατηγικές προφορικού λόγου, εκείνες οι ενέργειες που εκτελούνται από την πλευρά των μαθητών προκειμένου να κατακτήσουν και να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικότερα τη γλώσσα. Είναι συνειδητές τις περισσότερες φορές, ωστόσο σε ένα πρώιμο στάδιο χρησιμοποιούνται και υποσυνείδητα και αναμφίβολα μπορούν να «διδαχτούν». Έρευνες έχουν δείξει ότι μέσα από τη χρήση των στρατηγικών και την ευρύτερη καλλιέργεια των δεξιοτήτων του προφορικού λόγου, οι μαθητές «μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν» και οδηγούνται σε αποτελεσματικότερη μάθηση. Μέσα από την παρούσα εργασία, στόχος είναι η ανάδειξη η ανάδειξη της σημασίας της διερεύνησης και ενίσχυσης των στρατηγικών προφορικού λόγου Τα δεδομένα ανέδειξαν ότι οι μαθητές εμπλεκόμενοι ενεργά σε μια σειρά δραστηριοκεντρικών θεματικών ενοτήτων ενίσχυσαν τη χρήση στρατηγικών προφορικού λόγου στα πλαίσια της διδασκαλίας, Παράλληλα, διευρύνουν τόσο το γνωστικό τους πεδίο όσο και τις επικοινωνιακές γλωσσικές τους δεξιότητες και αποκτούν γλωσσική επίγνωση. Για την επίτευξη των στόχων αυτών βασιστήκαμε σε εργαλεία όπως η παρατήρηση, οι ανασκοπικές συνεντεύξεις και η προφορική εξωτερίκευση. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι οι στρατηγικές προφορικού λόγου και οι δεξιότητές του μπορούν να ενδυναμωθούν μέσα από τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος και όχι μόνο.Language is the “mirror of mind”, it is a product of the human thinking which is recreated in each person through processes that are far beyond the will or consciousness. (Chomsky, 1975 Fragoudaki, 1987 :13 ) Generally, oral communication strategies are considered as an important part of language and are all these acts which take place by students to language and to use it more effectively. Oral communication strategies are used consciously most of the times, but they can be used unconsciously in early stage and they can be taught, undoubtedly. Researches have shown that when students use strategies and oral skills, they “learn how to learn” and are led to a more effective learning. The aim of this dissertation is to point out the importance of identifying and enhancing students’ oral communication strategies. In the pilot program, the students were are involved in a numerous of task- based thematic units and they enhanced the use employment of oral strategies during school programme. Furthermore, they expanded their knowledge, their oral linguistic skills and acquired language awareness. The main tools that were used in order to achieve the above aims were observation, interviews and think aloud procedure. The results of the study revealed that oral strategies and skills can be strengthen through strategy training courses.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγική Σχολή. Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectστρατηγικέςen_US
dc.subjectστρατηγικές προφορικού λόγουen_US
dc.subjectπρωτόκολλο προφορικής εξωτερίκευσηςen_US
dc.subjectμαθητές δημοτικούen_US
dc.subjectπιλοτικό πρόγραμμαen_US
dc.subjectstrategiesen_US
dc.subjectoral comminication strategiesen_US
dc.subjectthink aloud protocolsen_US
dc.subjectprimary school studentsen_US
dc.subjectpilot programen_US
dc.titleΈνα πρόγραμμα ενίσχυσης δεξιοτήτων και στρατηγικών προφορικού λόγου σε μαθητές της Δ’ τάξης Δημοτικού σχολείουen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record