Show simple item record

dc.contributor.advisorΤζεκάκη, Μαριάννα
dc.contributor.authorΓκεβρέκη, Νικολέτα
dc.date.accessioned2019-12-16T14:15:17Z
dc.date.available2019-12-16T14:15:17Z
dc.date.issued2019-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1626
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα μελέτη επιχειρείται η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές της Δ’ τάξης του δημοτικού προσεγγίζουν τα δισδιάστατα γεωμετρικά σχήματα μέσα από την οπτικοποίηση. Συγκεκριμένα, σε δείγμα δεκαοχτώ μαθητών εξετάζεται η αξιοποίηση στρατηγικών και δεξιοτήτων οπτικοποίησης προκειμένου να διακρίνουν δισδιάστατα γεωμετρικά σχήματα. Οι μαθητές συμμετέχουν σε δραστηριότητες με γεωμετρικά σχήματα και παράλληλα απαντούν σε ερωτήματα της συνέντευξης. Οι απαντήσεις και οι παρατηρήσεις καταγράφονται στο τέλος κάθε δράσης. Επίσης, ελέγχονται πιθανές δυσκολίες και παρανοήσεις των παιδιών κατά τη διάκριση σχημάτων μέσω οπτικοποίησης. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές μπορούν μέσα από την ποιοτική χρήση ορισμένων δεξιοτήτων οπτικοποίησης να διακρίνουν σχήματα από πολύπλοκα πλαίσια, ιδιότητες σχημάτων και σχηματικές σχέσεις. The present study is focused on how students of the 4th Grade of elementary school visualize two-dimensional geometric shapes. In particular, the subject that has been put under investigation is the use of visualization strategies and skills in order to discriminate two-dimensional geometric shapes, utilizing an eighteen-student sample. These students participate in activities with geometric shapes while answering interview questions. Their responses and some comments have been noted at the end of each action. Furthermore, possible difficulties and misconceptions of children in visualizing shapes are also examined. From the conclusions of the study it has been found that the students are capable of distinguishing shapes from complex contexts, discriminating shape properties and shape relationships through the use of certain and qualitative visualization skills.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectοπτικοποίηση δισδιάστατων γεωμετρικών σχημάτωνen_US
dc.subjectδεξιότητες οπτικοποίησηςen_US
dc.subjectδυσκολίες-παρανοήσεις οπτικοποίησηςen_US
dc.subjectδιάκριση σχημάτων από πολύπλοκα πλαίσιαen_US
dc.subjectδιάκριση ιδιοτήτων σχημάτωνen_US
dc.subjectδιάκριση σχηματικών σχέσεωνen_US
dc.subjectvisualization of two-dimensional geometric shapesen_US
dc.subjectvisualization skillsen_US
dc.subjectvisualization difficulties-misconceptionsen_US
dc.subjectdistinguishing shapes from complex contextsen_US
dc.subjectdiscrimination of shapes propertiesen_US
dc.subjectdiscrimination of shape relationshipsen_US
dc.titleH κατανόηση των δισδιάστατων γεωμετρικών σχημάτων μέσα από την οπτικοποίηση σε μαθητές της Δ’ τάξης του δημοτικού σχολείουen_US
dc.title.alternativeThe understanding of two-dimentional geometric shapes by 4th grade elementary school students through visualizationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record