Show simple item record

dc.contributor.advisorΣταθοπούλου, Χαρούλα
dc.contributor.authorΠαρασκευόπουλος, Αναστάσιος
dc.date.accessioned2020-02-17T15:25:34Z
dc.date.available2020-02-17T15:25:34Z
dc.date.issued2020-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1652
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΗ εισαγωγή των μαθητών του Δημοτικού στους γραπτούς αλγόριθμους περιορίζει τη χρήση των νοερών υπολογισμών, καθώς οι μαθητές τείνουν να χρησιμοποιούν τους παραδοσιακούς αλγόριθμους ακόμη και για πολύ απλές πράξεις. Στην επίλυση γραπτών μαθηματικών προβλημάτων, η προτίμηση που δείχνουν οι μαθητές για το αν θα επιλύσουν ένα πρόβλημα νοερά ή γραπτά, δεν έχει αποτελέσει αντικείμενο έρευνας. Συνεπώς, στην παρούσα εργασία θεωρήθηκε σημαντικό να διερευνηθεί η προτίμηση για τον τρόπο που ενδέχεται να απαντούν οι μαθητές, νοερό ή γραπτό, όταν αντιμετωπίζουν γραπτά μαθηματικά προβλήματα, και επιπλέον, η συχνότητα αξιοποίησης των νοερών στρατηγικών, όταν πραγματοποιούνται νοεροί υπολογισμοί. Η έρευνα εστίασε σε μαθητές δύο τμημάτων Γ΄ Δημοτικού, ανάμεσα στους οποίους διεξήχθη μια διερευνητική προσέγγιση, με στοιχεία μελέτης περίπτωσης. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν με γραπτά δοκίμια και συνεντεύξεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ενδέχεται οι μαθητές να επιλέγουν να επιλύουν νοερά κατηγορίες προβλημάτων με τις οποίες έχουν μεγαλύτερη οικειότητα. Η επιλογή αυτή φαίνεται να επηρεάζεται παράλληλα και από τη φύση των αριθμών που περιλαμβάνονται στα προβλήματα. Αξιοσημείωτη παρατήρηση συνιστά η επιλογή της νοερής στρατηγικής σε περιπτώσεις που οι μαθητές αποκωδικοποίησαν προβλήματα πολλαπλασιαστικών δομών ως προσθετικά. Η νοερή στρατηγική της συσσώρευσης χρησιμοποιήθηκε στο σύνολο των υπολογισμών αυτών.Elementary school students tend to use traditional algorithms even for the simplest operations. Student’s preference for solving word problems, on paper or mentally, has not yet been investigated. Therefore, in this paper it was considered important to investigate whether students produce written or mental answers when faced with written math problems. In addition, the frequency with which each mental strategy was used, while performing mental calculations, was also investigated. The research focused on pupils of two 3rd grade departments of two elementary schools. It includes elements of the exploratory method and a case study. The data were collected through interviews with the students and the teachers. The results of the study showed that students may choose to mentally solve categories of problems with which they are most familiar. This choice seems to be affected by the nature of the numbers involved in the problems. A noteworthy observation was the choice of mental strategy in cases where pupils have identified problems of multiplication structures as addition structures. The “accumulation” mental strategy was used in all of those cases.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectμαθηματικάen_US
dc.subjectεπίλυση προβλήματοςen_US
dc.subjectκατηγορίες προβλημάτωνen_US
dc.subjectνοεροί υπολογισμοίen_US
dc.subjectνοερές στρατηγικέςen_US
dc.subjectmathen_US
dc.subjectproblem solvingen_US
dc.subjectproblem categoriesen_US
dc.subjectmental calculationsen_US
dc.subjectmental computationen_US
dc.subjectmental mathsen_US
dc.subjectmental strategiesen_US
dc.titleΔιερεύνηση στη χρήση νοερών υπολογισμών κατά την επίλυση γραπτών λεκτικών προβλημάτων προσθετικής και πολλαπλασιαστικής δομής από μαθητές της Γ Δημοτικούen_US
dc.title.alternativeInquiring into the use of mental calculations for solving addition and multiplication word problems by 3rd grade studentsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record