Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΓκούμα, Όλγα
dc.date.accessioned2020-02-19T11:20:47Z
dc.date.available2020-02-19T11:20:47Z
dc.date.issued2020-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1668
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικήςen_US
dc.description.abstractΣτόχο της παρούσας εργασίας αποτελεί η διερεύνηση και παρουσίαση των απόψεων των φιλολόγων εκπαιδευτικών αναφορικά με την αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα της γλώσσας και, ειδικότερα, οι απόψεις τους σχετικά με τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι απόψεις τους ως προς τον ρόλο της αξιολόγησης στο εκπαιδευτικό περιβάλλον και, παράλληλα, εξετάζονται οι τρόποι με τους οποίους αξιολογούν τους μαθητές και τα στοιχεία, τα οποία λαμβάνουν υπόψη τους κατά την αξιολογική διαδικασία. Επιπλέον, καταγράφονται οι απόψεις τους για τις παραδοσιακές μορφές αξιολόγησης καθώς και η ενημέρωσή τους σχετικά με την εναλλακτική αξιολόγηση. Τέλος, μέσω του παρόντος πονήματος εξετάζονται οι επιμορφωτικές ανάγκες των φιλολόγων και οι προτιμήσεις τους ως προς αυτές. Στα πλαίσια της παρούσας εργασίας πραγματοποιήθηκε μελέτη της υπάρχουσας σχετικής βιβλιογραφίας καθώς και έρευνα κατά το σχολικό έτος 2018-2019 στην οποία συμμετείχαν 15 εν ενεργεία φιλόλογοι. Εργαλείο της έρευνας υπήρξαν οι ημιδομημένες συνεντεύξεις, οι οποίες αναλύθηκαν ποιοτικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν την τάση των φιλολόγων να χρησιμοποιούν παραδοσιακές μεθόδους κατά την αξιολόγηση των μαθητών, ενώ πολλοί από αυτούς χρησιμοποιούν ορισμένες εναλλακτικές μεθόδους με τρόπο άτυπο και μη συστηματικό. Όλες οι μέθοδοι, οι οποίες αναφέρονται στα πλαίσια της έρευνας είναι σε γενικά πλαίσια γνωστές, όχι όμως εις βάθος. Ωστόσο, η πιο γνωστή στους εκπαιδευτικούς φαίνεται ότι είναι η μέθοδος project. Τέλος, παρατηρείται μία θετική στάση προς την εναλλακτική αξιολόγηση, ενώ παράλληλα επισημαίνεται από τους εκπαιδευτικούς και η ανάγκη περαιτέρω επιμόρφωσης. The purpose of this study is to investigate and present the views of the language teachers of secondary education regarding the assessment of students in the subject of language and in particular their views on alternative forms of assessment. More specifically, the study presents their views on the role of assessment in the educational environment and also the ways in which they evaluate students. It discusses the elements they take into account in the assessment process as well. In addition, their views on traditional forms of evaluation are recorded as well as their briefing on alternative evaluation. Finally, the present study examines the training needs of the language teachers and their preferences on them. After having studied the relevant literature, the researcher conducted the present research, during the academic year 2018-2019. Fifteen (15) language teachers participated voluntarily in the research. The research tool was semi-structured interviews, which were qualitatively analyzed. The results of the research illustrate the tendency of the language teachers to use traditional methods when evaluating students, while many of them use some alternative methods in an informal and non-systematic way. All the methods mentioned in the research are generally known, but not deeply. However, the best known to teachers seems to be the project method. Finally, there is a positive attitude towards alternative assessment, while teachers also point out the need for further training.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectμέθοδοι αξιολόγησηςen_US
dc.subjectπαραδοσιακή αξιολόγησηen_US
dc.subjectεναλλακτική αξιολόγησηen_US
dc.subjectφιλόλογοιen_US
dc.subjectmethods of assessmenten_US
dc.subjecttraditional assessmenten_US
dc.subjectalternative assessmenten_US
dc.subjectlanguage teachersen_US
dc.titleΟι φιλόλογοι αναστοχάζονται και συζητούν για ζητήματα εναλλακτικής αξιολόγησηςen_US
dc.title.alternativeThe language teachers of secondary education reflect on and discuss about alternative evaluation issuesen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record