Show simple item record

dc.contributor.advisorΗλιάδου Τάχου, Σοφία
dc.contributor.authorΜπόμπα, Πηνελόπη
dc.date.accessioned2020-02-21T13:30:18Z
dc.date.available2020-02-21T13:30:18Z
dc.date.issued2020-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1677
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Δημόσιες Χρήσεις της Ιστορίας και της Τοπικής Ιστορίαςen_US
dc.description.abstractΑπό την αρχή της ιστορίας οι κοινωνίες επιδιώκουν να αλλάξουν ριζικά τους παραδοσιακούς τρόπους καλλιέργειας ξεκινώντας πειράματα, διαδίδοντας πληροφορίες και υποστηρίζοντας την υιοθέτηση καινοτομιών. Στην Ελλάδα, ο θεσμός των γεωργικών σχολείων απασχολούσε από το 1829, όταν ο Ι. Καποδίστριας ιδρύει το Αγροκήπιο της Τίρυνθας, με σκοπό τη μύηση φτωχών παιδιών στη γεωργική πρακτική. Στις αρχές του 20ου αιώνα, λειτουργεί στη Λάρισα η Αβερώφειος Γεωργική Σχολή και την ίδια εποχή ξεκινάει και η ανάπτυξη της εμπορίας γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Την περίοδο του μεσοπολέμου, οι Ελληνικές κυβερνήσεις προσπαθούν να προωθήσουν την αγροτική εκπαίδευση με την ίδρυση κατώτερων γεωργικών σχολών. Η γεωργική σχολή Φλώρινας, που αντικατέστησε τον Γεωργικό Σταθμό Φλώρινας, ιδρύθηκε το 1929, αλλά η λειτουργία της σχολής ξεκίνησε την περίοδο 1935-1936. Σκοπός της σχολής ήταν η εκπαίδευση των νέων της περιοχής σε νέες γεωργικές πρακτικές. H παρούσα έρευνα θα προσπαθήσει να μελετήσει τις απόψεις όσων έχουν φοιτήσει στη Γεωργική σχολή Φλώρινας. Συγκεκριμένα, σκοπός είναι να μελετηθούν οι προσδοκίες των μαθητών, τα τότε κριτήρια εισαγωγής στη σχολή, τα κοινωνικά στοιχεία που επικρατούσαν εκείνη τη χρονική περίοδο στην κοινωνία, το αναλυτικό πρόγραμμα που ήταν διαμορφωμένο με βάση αυτά, καθώς και τους μηχανισμούς ελέγχου της κοινωνικής συμπεριφοράς των μαθητών. Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, οι δάσκαλοι της σχολής ήταν άνθρωποι με ενδιαφέρον για το εκπαιδευτικό έργο. Παρατηρήθηκε ότι οι ερωτηθέντες δεν χρησιμοποίησαν το πτυχίο της σχολής στην επαγγελματική τους ζωή, αλλά απέκτησαν χρήσιμες γνώσεις για τις αγροτικές ειδικότητες και αποκόμισαν κοινωνική ωφέλεια.Since the beginning of history, societies have sought to radically change traditional ways of cultivation by launching experiments, disseminating information and supporting the adoption of innovations. In Greece, the institution of agricultural schools has been a serious issue for the governments since 1829, when I. Kapodistrias founded the School of Tyrinth, with the aim of initiating poor children into agricultural practice. At the beginning of the 20th century, the Averofios Agricultural School was founded in Larissa and at the same time the development of the marketing of agricultural and livestock products began. During the interwar period, the Greek governments tried to promote rural education by establishing inferior agricultural schools. The Florina Agricultural School, which replaced the Florina Agricultural Station, was founded in 1929, but the school began operating in the period 1935-1936. The purpose of the school was to educate young people in the area on new farming practices. This research will attempt to study the views of those who have attended the Florina Agricultural School. The purpose is to study the expectations of the students, the criteria for entering the school at that time, the ideological elements of the society at that time, and the curriculum based on them, as well as the mechanisms for controlling students' social behavior. According to respondents, the teachers in the school were people with an interest in the educational project. It was observed that the respondents did not use the school diploma in their professional life, but acquired useful knowledge of rural specialties and reaped social benefits.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΦλώριναen_US
dc.subjectγεωργική σχολήen_US
dc.subjectκοινωνική συμπεριφοράen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectγεωργικές πρακτικέςen_US
dc.subjectFlorinaen_US
dc.subjectagricultural schoolen_US
dc.subjectsocial behavioren_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectagricultural practicesen_US
dc.titleΜνήμες από τη λειτουργία της Γεωργικής Σχολής της Φλώρινας: μια προσέγγιση προφορικής Ιστορίαςen_US
dc.title.alternativeMemories of the school of Agriculture in Florina: an oral history approachen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record