Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσακιρίδου, Ελένη
dc.contributor.authorΧριστοφορίδης, Σταύρος Χρ.
dc.date.accessioned2020-03-03T13:55:40Z
dc.date.available2020-03-03T13:55:40Z
dc.date.issued2020-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1681
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΣτο σύγχρονο Ελληνικό Δημόσιο Σχολείο που χαρακτηρίζεται από αλλαγές, στο εκπαιδευτικό του περιεχόμενο ( λόγω πολιτικών αλλαγών ), στο διδακτικό του προσωπικό, στον τρόπο αντιμετώπισης των κρίσεων στην σχολική κοινότητα, από απρόβλεπτα γεγονότα συνέπεια των ιδιαίτερων καταστάσεων της τελευταίας δεκαετίας στο οικονομικό και στο κοινωνικό επίπεδο και από τις αυξημένες απαιτήσεις που έχει η κοινωνία από αυτό, καθοριστική θέση και ρόλο κατέχει σε αυτό ο Διευθυντής του. Ως ενεργό μέλος της ευρύτερης κοινωνίας – πέρα της εκπαιδευτικής - προκειμένου να λειτουργεί αποτελεσματικά, πρέπει και οφείλει να είναι πάντοτε σε ετοιμότητα, να προσαρμόζεται, να συμβαδίζει, να παρακολουθεί, να περιορίζεται ποιοτικά και ποσοτικά στις σύγχρονες απαιτήσεις και κατέχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτά καλείται να αποφασίζει και να υλοποιεί κάνοντας χρήση ΦΕΚ, Προεδρικών Διαταγμάτων, εγκυκλίων και αποφάσεων της κεντρικής διοίκησης και των προϊσταμένων αρχών. Ο σύγχρονος διευθυντής στα πλαίσια άσκησης των καθηκόντων του, έχει πολλές φορές την ανάγκη βοήθειας και διευκρινήσεων στην υλοποίηση και εφαρμογή των ανωτέρω, αλλά και για καταστάσεις και θέματα ιδιαίτερα λεπτά και εξεζητημένα, σημαντικά ή ασήμαντα, που προκύπτουν από το πουθενά. Και τότε τι; Η συγκεκριμένη έρευνα διαπραγματεύεται την απάντηση στο ανωτέρω ερώτημα και προβληματισμό, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά το αυτονόητο και απλό – γι αυτούς που ασχολούνται με την δημόσια διοίκηση - την συνεργασία και επικοινωνία των διευθυντών σχολείων με τον προϊστάμενό τους Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μεταξύ τους. Σκοπός της έρευνας ήταν να αποτυπωθεί από τους ίδιους τους διευθυντές, όλων των τύπων των σχολείων των διευθύνσεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των περιφερειακών ενοτήτων της Μακεδονίας, το κατά πόσο και για ποιό λόγο υπάρχει επικοινωνία και συνεργασία, καθώς και η συχνότητα και η αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ τους και μεταξύ των ιεραρχικά προϊσταμένων τους. Το δείγμα της έρευνας - αποτελούμενο από 154 διευθυντές όλων των τύπων των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των δώδεκα περιφερειακών ενοτήτων της Μακεδονίας – κατόπιν ατομικής ηλεκτρονικής πρόσκλησης κλήθηκε να συμπληρώσει ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο ( ποσοτική έρευνα ) Τέθηκαν στους διευθυντές και διευθύντριες τέσσερα ερευνητικά ερωτήματα με επιδίωξη να διερευνηθούν οι πρακτικές της σπουδαιότητας, της συχνότητας, της ικανοποίησης, της αποτελεσματικότητας, της επικοινωνίας, της συνεργασίας και των διαπροσωπικών σχέσεων που υιοθετούνται κατά την διάρκεια άσκησης των καθηκόντων τους και κατά την διάρκεια λήψης αποφάσεων. Η αποτύπωση των ευρημάτων μέσω των πινάκων Περιγραφικής Στατιστικής ανάλυσης, οδήγησε στην περαιτέρω εξειδικευμένη αποτύπωση μέσω σχετικών γραφημάτων, κατηγοριοποιημένες σε αυτές που αφορούν τους διευθυντές Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε αυτές που αφορούν τους διευθυντές σχολικών μονάδων και αντίστοιχα για κάθε μία παρατίθενται αναλύσεις ως προς το φύλο τους, την ηλικιακή ομάδα τους, τα χρόνια και τον τύπο σχολείων που έχουν διατελέσει διευθυντές, καθώς και τις περαιτέρω σπουδές που έχουν πραγματοποιήσει. Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι διευθυντές σχολείων θεωρούν την συνεργασία με τον διευθυντή ΔΔΕ σαν σπουδαία και αποτελεσματική πράξη, δηλώνοντας ταυτόχρονα και την ικανοποίησή τους, μολονότι η συχνότητα επικοινωνίας και συνεργασίας εκ μέρους του προς αυτούς είναι ελάχιστη, σε σχέση με τον βαθμό συχνότητας που ίδιοι οι διευθυντές σχολείων έχουν με τον ιεραρχικά προϊστάμενό τους. Σε αντίθεση οι διευθυντές σχολείων θεωρούν την συνεργασία μεταξύ τους σαν σπουδαία και αποτελεσματική πράξη, δηλώνοντας ταυτόχρονα και την ικανοποίησή τους, μολονότι παραδέχονται ότι η συχνότητα επικοινωνίας και συνεργασίας εκ μέρους τους προς τους άλλους διευθυντές σχολείων είναι ελάχιστη. Ιn the modern Greek Public School characterized by changes, its educational content (due to political changes), its teaching staff, how to deal with crises in the school community, unforeseen events as a consequence of the special situations of the last decade at the economic and social level and of the increased demands society has on it, its Director plays a key role and role. As an active member of the wider society - beyond education - in order to function effectively, it must and must always be on the alert, adapting, adapting, monitoring, qualitatively and quantitatively up-to-date and having a leading role in them. decides and implements by using Gov, Presidential Decrees, circulars and decisions of the central administration and the supreme authorities. The modern manager, in the exercise of his duties, often needs assistance and clarification in the implementation and implementation of the above, but also for situations and issues particularly delicate and deliberate, important or insignificant, arising out of nowhere. And then what? This research negotiates the answer to the above question and reflection, which is nothing more than obvious and simple - for those involved in public administration - to cooperate and communicate with school principals with their Head of Secondary Education and with each other. The purpose of the research was to reflect by the principals themselves, all types of schools of the secondary education departments of the regional units of Macedonia, the extent and why of communication and cooperation, and the frequency and effectiveness of communication and cooperation between them and their hierarchical leaders. The sample of the survey - consisting of 154 principals of all types of secondary schools and of the twelve regional units of Macedonia - was invited to complete an electronic questionnaire (quantitative survey) following an individual online invitation. Four research questions were asked to directors and managers seeking to explore the practices of relevance, frequency, satisfaction, effectiveness, communication, collaboration and interpersonal relationships adopted in the exercise of their duties and decisions. . The mapping of the findings through the descriptive statistics tables led to further specialized mapping through relevant graphs, categorized as those relating to the managers of Secondary Education Directorates and those relating to the headmasters of the school units and correspondingly for each breakdown their age group, the years and type of schools they have been principals in, and the further studies they have completed. The survey concluded that school principals consider working with the CRPM as a great and effective practice, while at the same time indicating their satisfaction, although the frequency of communication and cooperation on their part is low, given the degree of frequency they School principals themselves have their hierarchical supervisor. In contrast, school principals consider cooperation among themselves to be a great and effective practice, while at the same time expressing their satisfaction, even though they admit that their frequency of communication and cooperation with other school principals is minimal.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσύγχρονο σχολείοen_US
dc.subjectδιευθυντήςen_US
dc.subjectδιαπροσωπικές σχέσειςen_US
dc.subjectεπικοινωνίαen_US
dc.subjectλήψη αποφάσεωνen_US
dc.subjectmodern schoolen_US
dc.subjectdirectoren_US
dc.subjectinterpersonal relationshipsen_US
dc.subjectcontacten_US
dc.subjectdecision makingen_US
dc.titleΑπό την θεωρία της επικοινωνίας, στην πράξη της συνεργασίας μεταξύ των διευθυντών των σχολείωνen_US
dc.title.alternativeFrom the theory of communication, to the practice of cooperation among school principalsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record