dc.contributor.advisor | Επιβλέπουσα: Πηνελόπη Παπαδοπούλου | |
dc.contributor.author | Τσουτσούλη, Αναστασία | |
dc.contributor.other | Μέλη Επιτροπής: Γεώργιος Μαλανδράκης, Άννα Σπύρτου | |
dc.date.accessioned | 2016-06-13T06:40:03Z | |
dc.date.available | 2016-06-13T06:40:03Z | |
dc.date.issued | 2014-07-10 | |
dc.identifier.other | 295 ΤΣΟ | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/168 | |
dc.description.abstract | Η όξυνση των περιβαλλοντικών προβλημάτων γεννά την ανάγκη περιβαλλοντικά ενημερωμένων και ευαισθητοποιημένων πολιτών. Ο Fien (1997) υποστηρίζει ότι οι περιβαλλοντικές σπουδές μπορούν να έχουν ένα ρόλο κλειδί στη δημιουργία μιας περιβαλλοντικής κουλτούρας και στην ανάπτυξη περιβαλλοντικών αξιών και δεξιοτήτων και γι’ αυτό είναι αποφασιστικής σημασίας στην οικοδόμηση μιας περιβαλλοντικά φιλικής κοινωνίας. Επομένως, είναι σημαντικό, υψηλής ποιότητας περιβαλλοντικές σπουδές, να αποτελούν μέρος του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Στα παραπάνω πλαίσια ανάλυσης και οριοθέτησης του προβλήματος, η παρούσα εργασία εστιάζει στους φοιτητές της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας και συγκεκριμένα του Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης. Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των φοιτητών που δεν διδάχτηκαν την έννοια αλλά και αυτών που δέχτηκαν διδασκαλία σε σχέση με την έννοια του Ανθρακικού Αποτυπώματος και ειδικότερα με τον ορισμό και την μέτρηση του καθώς επίσης και τους παράγοντες που το επηρεάζουν και τους τρόπους μείωσης του.
Τα ερευνητικά εργαλεία τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ήταν δύο ειδών εφόσον οι συμμετέχοντες στην παρούσα έρευνα είναι φοιτητές που δέχτηκαν διδασκαλία για την ερευνώμενη έννοια αλλά και φοιτητές που δεν δέχτηκαν διδασκαλία.
Αρχικά οι φοιτήτριες/ές συμπλήρωσαν τα ερωτήματα των ερευνητικών εργαλείων. Έπειτα οι απαντήσεις των συμμετεχόντων της έρευνας καταγράφηκαν σε ηλεκτρονική μορφή και διαπιστώθηκε πως είτε βρίσκονταν σε συμφωνία με την ορθή επιστημονικά γνώση είτε αποτελούσαν μια παρανόηση αυτής. Έπειτα οι απαντήσεις ομαδοποιήθηκαν και αναλύθηκαν προκειμένου να διαπιστωθούν ομοιότητες ή και διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων. Η μέθοδος που επιλέχθηκε για την παρούσα διπλωματική εργασία είναι αυτή της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου.
Στη συνέχεια, εφόσον εξετάστηκε η αξιοπιστία και η εγκυρότητα της επιλεγμένης μεθόδου, καταγράφηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας και αναλύθηκαν τα κυριότερα σημεία αυτής. Τέλος, παρουσιάστηκαν οι περιορισμοί της έρευνα και προτάσεις για περεταίρω έρευνα. | el_GR |
dc.format.extent | 167 σ. | |
dc.language.iso | other | el_GR |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | el_GR |
dc.subject | Κλιματική αλλαγή | el_GR |
dc.subject | Ενέργεια | el_GR |
dc.subject | Αποτύπωμα άνθρακα | el_GR |
dc.subject | Climate change | el_GR |
dc.subject | Energy | el_GR |
dc.subject | Carbon footprint | el_GR |
dc.title | Αντιλήψεις των φοιτητών του Π.Τ.Δ.Ε Φλώρινας για το αποτύπωμα άνθρακα με και χωρίς διδασκαλία | el_GR |
dc.type | Other | el_GR |