Ορθόδοξος Πολιτισμός-Αρχιτεκτονική-Αγιογραφία-Θεολογία στην περιοχή της Αριδαίας
Abstract
Η παρούσα εργασία απευθύνεται στον Ορθόδοξο πολιτισμό που συναντά την τέχνη. Πιο συγκεκριμένα γίνεται λόγος στον ορθόδοξο πολιτισμό, στην αρχιτεκτονική, στην αγιογραφία και στη θεολογία στην των ναών στην περιοχή της Αριδαίας, του Νομού Πέλλας. Αρχικά, αναφέρεται ο όρος «εκκλησία» και στη συνέχεια η τέχνη της τοιχογραφίας και αγιογραφίας, τα είδη αυτής, καθώς και η αρχιτεκτονική των ναών και τα σύμβολα. Όλα αυτά αποτελούν το θεωρητικό μέρος. Αργότερα, στο ερευνητικό μέρος περιλαμβάνεται η έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί στους Ιερούς Ναούς της περιοχής, στην Ιερά Μονή του Αρχάγγελου Μιχαήλ στον Αρχάγγελο, στον Ιερό Ναό της Αγίας Νεομάρτυρας Χρυσής στην Χρυσή, στον Ιερό Ναό Άγιου Νικάνδρου και Οσίου Ιωαννικίου και στον Ιερό Ναό και του Αγίου Αντωνίου στην Αριδαία. Γίνεται αναφορά στους βίους των Αγίων όπου είναι αφιερωμένες οι εκκλησίες που προαναφέρθηκαν, στην ναοδομία, στην αγιογράφηση των εικόνων και τω τοιχογραφιών, στα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, ακόμα και στις λεπτομέρειες των αντικειμένων που υπάρχουν και κοσμούν τους Ναούς αυτούς. Τέλος, επισημαίνεται ότι ορισμένα στοιχεία της έρευνας έγιναν αντιληπτά μέσα από τις συνεντεύξεις Ιερέων. This paper focuses on Orthodox culture that meets art. More specifically, there is talk of Orthodox culture, architecture, hagiography and theology in the temples in the area of Aridea, Pella Prefecture. First, the term "church" is mentioned and then the art of mural and hagiography, its types, as well as the architecture of temples and symbols. All of this is the theoretical part. Later, the research includes the research that has been carried out in the Holy Temples of the area, in the Holy Monastery of Archangel Michael in Archangelos, in the Holy Temple of Agia Neomartyria Chrysi in Chrysi, in the Holy Temple of Agios Nikandros and Agios Ioannikios and in the Holy Temple of Agios Antoniou in Aridea. Reference is made to the lives of the Saints where the churches mentioned above are dedicated, to the church building, to the hagiography of the icons and the frescoes, to the materials used, and even to the details of the objects that exist and adorn these Temples. Finally, it is pointed out that some elements of the investigation were perceived through the interviews of Priests.