dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στην καταγραφή και διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τον βαθμό που εκτιμούν ότι η συναισθηματική νοημοσύνη των διευθυντών των δημοτικών σχολείων είναι σημαντική για την επαγγελματική ενδυνάμωση των ίδιων. Με τον τρόπο αυτό, επιδιώκει να συμβάλει στη συζήτηση σχετικά με την ενδεχόμενη σύνδεση της συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών ως ηγετών με την επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.
Από τη στατιστική ανάλυση των δεδομένων προέκυψαν τα εξής αποτελέσματα: α) σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών όλες οι πλευρές της συναισθηματικής νοημοσύνης του διευθυντή επηρεάζουν όλες τις διαστάσεις της επαγγελματικής ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, β) τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος της έρευνας όπως το φύλο, η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο και τα έτη συνολικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας δεν αποτελούν παράγοντες πρόβλεψης διαφοροποίησης των απόψεων των εκπαιδευτικών για τη συναισθηματική νοημοσύνη του διευθυντή τους, γ) οι απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με την ικανότητα του σχολικού ηγέτη να αξιοποιεί συναισθήματα για να λύνει προβλήματα διαφοροποιούνται ανάλογα με το φύλο του διευθυντή, δ) το μορφωτικό επίπεδο και το φύλο των εκπαιδευτικών και του διευθυντή δεν επηρεάζουν τις απόψεις των συμμετεχόντων για τα επίπεδα της επαγγελματικής ενδυνάμωσής τους, ε) η ηλικία και τα έτη προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών επηρεάζουν τις απόψεις τους για τη συμμετοχή τους στη λήψη αποφάσεων, και στ) τα έτη προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών επιδρούν στις απόψεις τους για την αυτονομία που πιστεύουν ότι διαθέτουν στα πλαίσια του σχολείου. The present study focuses on recording and exploring teachers' views on the degree to which they believe that the emotional intelligence of elementary school principals is important for their professional empowerment. In this way, it aims to contribute to the debate on the possible link between principals' emotional intelligence as leaders and teachers' professional empowerment.
The statistical analysis of the data revealed the following results: a) according to teachers' opinions all aspects of the school principal's emotional intelligence affect all dimensions of teachers' professional empowerment, b) demographic characteristics of the research sample such as gender, age, educational level and years of overall educational service did not predict any differences in teachers' opinions about their principal's emotional intelligence, (c) the teachers' perceptions of the school leader's ability to deploy emotions to solve problems vary according to the gender of the principal, (d) the educational level and the gender of the teachers and the principal do not affect the participants' views on their levels of professional empowerment, (e) teachers' age and the years of educational service affect their views on their participation in decision-making, and (f) the years of teachers' service have an impact on their views on the autonomy they believe they have within the school. | en_US |