Ζητήματα αξιολόγησης στο μάθημα της Γλώσσας: καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών του δημοτικού σχολείου
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται ζητήματα αξιολόγησης στο μάθημα της Γλώσσας στο δημοτικό σχολείο καθώς και ερευνά και καταγράφει τις απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στα ζητήματα αυτά. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά θα ερευνηθούν και θα παρουσιαστούν οι απόψεις των δασκάλων αναφορικά με τον ορισμό της αξιολόγησης. Επιπλέον, διερευνάται ποιες είναι οι μορφές αξιολόγησης των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση του γλωσσικού γραμματισμού. Έπειτα, διερευνάται ποιες είναι οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τις τυπικές και εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης. Ερευνάται επίσης, ποιες είναι οι μορφές αξιολόγησης που χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς στην τάξη, η συχνότητα χρήσης και οι λόγοι επιλογής της αξιολόγησης. Επίσης, ειδοποιό διαφορά αποτελεί το γεγονός πως διερευνούνται οι μέθοδοι οι οποίοι επιλέγονται για την αξιολόγηση των μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό προφίλ. Τέλος, διατυπώνονται οι προτάσεις των εκπαιδευτικών για την καλύτερη αξιολόγηση των μαθητών. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς οι δάσκαλοι διαμορφώνουν καθημερινά την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Τα παραπάνω ζητούμενα θα απαντηθούν με ανασκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και την έρευνα σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο έτος 2019-2020. Το εργαλείο της έρευνας αυτής είναι η ημιδομημένη συνέντευξη και η μέθοδος δειγματοληψίας είναι η βολική δειγματοληψία. Τα αποτελέσματα αναλύονται ποιοτικά. This dissertation deals with assessment issues in the language course in primary school as well as researches and records the views of Primary Education teachers on these issues. More specifically, the teachers' views on the definition of evaluation will be initially researched and presented. In addition, it explores what forms of teacher evaluation are used to assess language literacy. Next, the teachers' views on formal and alternative forms of assessment are explored. It also investigates the forms of assessment used by teachers in the classroom, the frequency of use and the reasons for choosing the assessment. Also, a noticeable difference is the fact that the methods that are selected for the evaluation of students with different cultural profiles are investigated. Finally, the suggestions of the teachers for the better evaluation of the students are formulated. Teachers' views are particularly important as teachers shape educational reality on a daily basis. The above questions will be answered by reviewing the existing literature and research on primary education teachers in the year 2019-2020. The tool of this research is the semi-structured interview and the sampling method is convenient sampling. The results are analyzed qualitatively.