dc.description.abstract | Ζώντας σε μια κοινωνία ανθρώπων ερχόμαστε καθημερινά σε επαφή, επικοινωνία και αλληλεπίδραση, σε ένα πεδίο όπου οι ανθρώπινες συγκρούσεις είναι φυσιολογικές, αλλά και αναπόφευκτες. Η μελέτη των συγκρούσεων στους οργανισμούς έχει εξεταστεί εκτενώς μέσα από την οπτική των εκπαιδευτικών και των διευθυντών, αλλά η οπτική των γονέων στερείται μελέτης. Μέρος του κενού αυτού καλείται να καλύψει η παρούσα μελέτη, η οποία διερευνά τις απόψεις γονέων για ζητήματα επίλυσης συγκρούσεων με εκπαιδευτικούς στο σχολικό πλαίσιο. Συγκεκριμένα, διερευνά το «πως» και το «γιατί» ήρθαν σε σύγκρουση με τον εκπαιδευτικό και τον ρόλο που έπαιξε ο διοικητικά ανώτερος του εκπαιδευτικού στην διαχείριση αυτής της σύγκρουσης. Για τους σκοπούς αυτούς επελέγησαν δεκαπέντε (15) γονείς μαθητών δημοτικού οι όποιοι έλαβαν μέρος σε ημιδομημένες δια ζώσης συνεντεύξεις. Τα δεδομένα των συνεντεύξεων αναλύθηκαν με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Η μελέτη φανέρωσε ότι οι γονείς προσδιορίζουν τη σύγκρουση ως μια συμπεριφορά που απορρέει από τη διαφορετική οπτική και τη γενικότερη διάσταση απόψεων, που αφορούν ζητήματα με επίκεντρο τον μαθητή. Οι λόγοι για τους οποίους οδηγούνται σε σύγκρουση αφορούν κυρίως σε θέματα συμπεριφοράς του εκπαιδευτικού και ζητήματα ασφάλειας των μαθητών. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε η ασυμβατότητα μεταξύ των προσδοκιών που έχουν οι γονείς από ένα διευθυντή, με το τι τελικά πιστεύουν ότι κάνει στην πραγματικότητα για να διαχειριστεί τις συγκρούσεις. Η παρούσα μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η διερεύνηση των συγκρούσεων στο χώρο του σχολείου, μέσα από την οπτική όλων των εμπλεκομένων, αποτελεί ένα ενδιαφέρον πεδίο μελέτης, που τα αποτελέσματα της θα μπορούσαν να οδηγήσουν προς την κατεύθυνση επίτευξης αποτελεσματικής διαχείρισης αλλά και πρόληψης των περιστατικών σύγκρουσης. Living in a human society every day we come into contact, communication and interaction, on a field where conflicts are both normal and unavoidable. The study of conflict in organizations has been extensively examined through the perspective of teachers and principals, but the parents' perspective lacks of study. Part of this gap is addressed by the present study, which explores parents' views on conflict resolution issues with teachers in the school setting. It specifically explores 'how' and 'why' conflict occurs with teachers and the role played by the administrator in managing this conflict. For these purposes, fifteen (15) parents of primary school students who participated in semi-structured interviews were selected. Interview data were analyzed using the method of thematic analysis. The study found that parents identify conflict as a behavior that results from different perspectives and a more general dimension of views on student-centered issues. The reasons for conflict are mainly related to teacher behavioral issues and students' safety concerns. Great interest has the incompatibility found between parents' expectations of the principals’ conflict management with what they ultimately believe he is actually doing to manage conflicts. The present study concludes that investigating conflicts at school, from the point of view of all involved, is an interesting field of study, the results of which could lead to effective management and prevention of conflict incidents. | en_US |