Show simple item record

dc.contributor.authorΑμπράζης, Αλέξανδρος
dc.date.accessioned2016-06-13T07:33:47Z
dc.date.available2016-06-13T07:33:47Z
dc.date.issued2014-06-14
dc.identifier.other277 ΑΜΠ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/172
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται η εφαρμογή Περιβαλλοντικού Προγράμματος σε μαθητές με Νοητική Αναπηρία του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Φλώρινας. Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν δυο αγόρια ηλικίας 18 και 24 ετών και οχτώ κορίτσια ηλικίας από 17 έως 24 ετών. Οι συγκεκριμένοι μαθητές σύμφωνα με την επίσημη γνωμάτευση του Κέντρου Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) Φλώρινας, παρουσιάζουν από Μέτρια ως Ελαφριά Νοητική Αναπηρία. Το Πρόγραμμα ονομάζεται ‘‘Του Θυμαριού τ’ αρώματα, Βασιλικού τραγούδια’’ και είχε ως βασικό γνωστικό αντικείμενο τα Αρωματικά Φυτά της Ελλάδας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο του «Σχολικού Κήπου» ο οποίος τα τελευταία χρόνια διαρκώς αναπτύσσεται ως βασικό πεδίο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και ως πυλώνας ενός σύγχρονου αειφόρου σχολείου. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθεί αν μέσα από προσεκτικά δομημένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης μπορεί να επιτευχθεί αλλαγή στάσεων και γνώσεων των μαθητών με Νοητική Αναπηρία καθώς και αν μπορεί η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση να αποτελέσει μια εν γένει αποδοτική και παιδαγωγικά ορθή επιλογή για τη κοινωνικοποίηση και τη γνωστική ανάπτυξη του συγκεκριμένου πληθυσμού. Η βασική μέθοδος με την οποία υλοποιήθηκαν οι δραστηριότητες του Προγράμματος ήταν η μέθοδος «project», οι βασικές αρχές της οποίας συνάδουν τόσο με τη διδακτική της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης όσο και με τις προτεινόμενες από τη βιβλιογραφία διδακτικές κατευθύνσεις για τους μαθητές με Νοητική Αναπηρία. Το εργαλείο έρευνας που επιλέχθηκε για να εντοπιστούν οι μεταβολές σε γνώσεις και στάσεις ήταν η «Δομημένη Συνέντευξη». Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν αξιοσημείωτη μεταβολή στις γνώσεις των παιδιών καθιστώντας τα Περιβαλλοντικά Προγράμματα χρήσιμα εργαλεία στα χέρια των Ειδικών Παιδαγωγών και δίνοντας το έναυσμα για περαιτέρω έρευνα. Η δομή της εργασίας είναι η ακόλουθη : παρουσιάζονται αρχικά η ιστορία, το περιεχόμενο, το θεσμικό πλαίσιο και οι διδακτικές προσεγγίσεις της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Κατόπιν προσεγγίζονται ο ορισμός και κάποια βασικά στοιχεία της Νοητικής Αναπηρίας όπως η πληθυσμιακή ταξινόμηση, η συχνότητα και τα αίτια, ενώ αναφέρονται τα γενικά χαρακτηριστικά και οι προτεινόμενες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις για αυτόν τον ειδικό πληθυσμό. Στο τελευταίο μέρος του θεωρητικού πλαισίου της εργασίας παρουσιάζονται τα Αρωματικά Φυτά που εξετάζει το Πρόγραμμα όπως επίσης οικονομικά και γενικά στοιχεία για την καλλιέργεια της συγκεκριμένης ομάδας φυτών στον παγκόσμιο και στον εν Ελλάδι χάρτη. Κατόπιν ακολουθούν η μεθοδολογία, τα αποτελέσματα, η συζήτηση και τα συμπεράσματα της έρευνας. This study examines the implementation of an Environmental Educational Program to a group of students with Intellectual Disability in the Special Secondary School of Florina. In the program participated two boys 18 and 24 years old and eight girls in the age range of 17 to 24 years old. These particular students have mild or moderate Intellectual Disability according to the official diagnosis of the Differential Diagnosis, Diagnosis and Support Center of Florina. The Program’s name is “The aroma of Thyme, the songs of Basil” and it’s major cognitive field was the Aromatic Plants of Greece. This program is integrated to the «School Garden» framework, which is constantly developed as a major field of Environmental Education and a pillar of the modern sustainable school. The aim of the study is to investigate whether is possible through carefully constructed environmental educational activities to achieve a change to cognitions and attitudes of intellectual disabled pupils and furthermore if the Environmental Education can be a profitable and pedagogically correct choice for the socialization and the cognitive development of this specific population. The basic didactic method for doing the activities of the Program was the “project” method, the basic principles of which conform to the didactic directions of both the Environmental and the Special Education. The research Instrument that has been chosen to detect the changeover to cognitions and attitudes is the “Structured Interview’’. The results of the research showed notable change of the pupil’s knowledge and that establishes the Environmental Educational Program as a useful tools in Special Education teacher’s hands. Additionally, it triggers a need for further research. The structure of the study is the following : The history, the content, the institutional framework and the educative approaches of Environmental Education are being presented at the beginning. The definition and the major aspects of Intellectual Disability such as the classification of population, the frequency distribution and the causes, are being afterwards presented while the general characteristics and the proposed educational approaches for this special population are being consequently referred. The Aromatic Plants that are being examined in the Program, along with financial and general issues of the Greek and the global cultivation, are being presented at the last part of the conceptual framework. The methodology, the results, the discussion and the conclusions of the research follow after the conceptual framework.el_GR
dc.language.isootherel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel_GR
dc.subjectΠεριβαλλοντική εκπαίδευσηel_GR
dc.subjectΑρωματικά φυτάel_GR
dc.subjectIntellectual disabilityel_GR
dc.subjectEnvironmental educationel_GR
dc.subjectAromatic plantsel_GR
dc.titleΗ Περιβαλλοντική εκπαίδευση και οι μαθητές με νοητική αναπηρία: Μια εφαρμογή στο ΕΕΕΕΚ Φλώριναςel_GR
dc.title.alternativeEnvironmental education and the students with intellectual disability: An implementation in the EEEEK Florinasel_GR
dc.typeOtherel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record