Show simple item record

dc.contributor.advisorΔεσλή, Δέσποινα
dc.contributor.authorΔημητρόπουλος, Παναγιώτης
dc.date.accessioned2020-07-14T10:48:57Z
dc.date.available2020-07-14T10:48:57Z
dc.date.issued2020-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1739
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικών (α' ηλικιακού κύκλου)en_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει τις επιδόσεις και τις στρατηγικές παιδιών και ενηλίκων κατά την εκτίμηση μέτρησης όγκου. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα στα πλαίσια της οποίας σχεδιάστηκαν και παρουσιάστηκαν τρία έργα σε 40 ενήλικες και 40 μαθητές Στ’ τάξης από τους οποίους ζητήθηκε να εκτιμήσουν: α) πόσες μονάδες μέτρησης (κυβάκια/κουταλιές με ρύζι) χωρούν σε ένα συγκεκριμένο δοχείο (Έργο 1: «Εκτίμηση ποσότητας στο δοχείο»), β) ποια ποσότητα από κυβάκια/ρύζι, ανάμεσα σε δύο, χωράει σε ένα συγκεκριμένο δοχείο (Έργο 2: «Εκτίμηση χωρητικότητας στην ποσότητα») και γ) σε ποιο δοχείο, ανάμεσα σε δύο, χωράει μία συγκεκριμένη ποσότητα από κυβάκια/ρύζι (Έργο 3: «Εκτίμηση χωρητικότητας στο δοχείο»). Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία και ισάριθμα για κάθε ηλικιακή ομάδα ως προς την παρουσία διακριτικών του μισού στα δοχεία και ως προς τη δυνατότητα δοκιμής. Αν και οι συμμετέχοντες στο σύνολό τους παρουσίασαν περιορισμένη ικανότητα εκτίμησης μέτρησης όγκου, εμφάνισαν περισσότερο επιτυχείς εκτιμήσεις όταν είχαν τη δυνατότητα δοκιμής καθώς και στις δοκιμασίες που εμφανιζόταν δοχείο μικρού μεγέθους, με του μαθητές να εμφανίζουν, ωστόσο, υψηλή επίδοση στις δοκιμασίες που σχετίζονταν με τις διακριτές ποσότητες (ρύζι). Από την ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων βρέθηκε ότι η στρατηγική της νοερής καταμέτρησης χρησιμοποιούνταν περισσότερο συχνά και από τις δύο ηλικιακές ομάδες, με τους ενήλικες να εμφανίζουν, ωστόσο, υψηλά ποσοστά χρήσης του αλγόριθμου για την εκτίμηση του όγκου και τους μαθητές να αδυνατούν να εξηγήσουν τον τρόπο σκέψης τους. Τα αποτελέσματα αυτά συζητώνται ως προς τις εκπαιδευτικές τους προεκτάσεις και την προοπτική ενίσχυσης της ικανότητας των παιδιών για εκτιμήσεις στο δημοτικό σχολείο. The aim of the present study was to examine children’s and adults’ performance and strategies in volume measurement estimations. For this purpose, three tasks were designed and presented to 40 adults and 40 Year 6 children who were asked to estimate: a) the number of unit measures (bricks/rice spoons) that may be put in a container, b) the quantity of bricks/rice, between two quantities, that may be put in a container, and c) the container, between two containers, that may hold the quantity of bricks/rice. Participants were -randomly and in equal numbers from each age group- assigned to two groups differing in their opportunity for trial condition and the presence of the half reference point in the containers. Although the majority of participants showed quite low performance rates in estimating volume, their estimations were more successful when the trial condition was available to them as well as when the trials referred to small containers and discrete quantities (rice). From the analysis of participants’ responses, it was revealed that the mental counting strategy was mainly used by both age groups. Adults, however, were also found to often use algorithm strategy whereas Year 6 children were not able to explain their reasoning. These results are further discussed in relation to educational implications as well as to the perspective of early supporting children’s abilities for estimations at the primary school.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδημοτικό σχολείοen_US
dc.subjectεκτίμηση μέτρησηςen_US
dc.subjectεκτίμηση όγκουen_US
dc.subjectστρατηγικές εκτίμησης μέτρησηςen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectmeasurement estimationen_US
dc.subjectvolume estimationen_US
dc.subjectmeasurement estimation strategiesen_US
dc.titleΕπίδοση και στρατηγικές μαθητών Στ’ δημοτικού και ενηλίκων σε καταστάσεις εκτίμησης μέτρησης όγκουen_US
dc.title.alternativeYear 6 children’s and adults’ performance and strategies when estimating volumeen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record