• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών»
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών»
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Επίδοση και στρατηγικές μαθητών Στ’ δημοτικού και ενηλίκων σε καταστάσεις εκτίμησης μέτρησης όγκου

    Thumbnail
    View/Open
    Panagiotis Dimitropoulos.pdf (22.52Mb)
    Date
    2020-03
    Author
    Δημητρόπουλος, Παναγιώτης
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει τις επιδόσεις και τις στρατηγικές παιδιών και ενηλίκων κατά την εκτίμηση μέτρησης όγκου. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε έρευνα στα πλαίσια της οποίας σχεδιάστηκαν και παρουσιάστηκαν τρία έργα σε 40 ενήλικες και 40 μαθητές Στ’ τάξης από τους οποίους ζητήθηκε να εκτιμήσουν: α) πόσες μονάδες μέτρησης (κυβάκια/κουταλιές με ρύζι) χωρούν σε ένα συγκεκριμένο δοχείο (Έργο 1: «Εκτίμηση ποσότητας στο δοχείο»), β) ποια ποσότητα από κυβάκια/ρύζι, ανάμεσα σε δύο, χωράει σε ένα συγκεκριμένο δοχείο (Έργο 2: «Εκτίμηση χωρητικότητας στην ποσότητα») και γ) σε ποιο δοχείο, ανάμεσα σε δύο, χωράει μία συγκεκριμένη ποσότητα από κυβάκια/ρύζι (Έργο 3: «Εκτίμηση χωρητικότητας στο δοχείο»). Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία και ισάριθμα για κάθε ηλικιακή ομάδα ως προς την παρουσία διακριτικών του μισού στα δοχεία και ως προς τη δυνατότητα δοκιμής. Αν και οι συμμετέχοντες στο σύνολό τους παρουσίασαν περιορισμένη ικανότητα εκτίμησης μέτρησης όγκου, εμφάνισαν περισσότερο επιτυχείς εκτιμήσεις όταν είχαν τη δυνατότητα δοκιμής καθώς και στις δοκιμασίες που εμφανιζόταν δοχείο μικρού μεγέθους, με του μαθητές να εμφανίζουν, ωστόσο, υψηλή επίδοση στις δοκιμασίες που σχετίζονταν με τις διακριτές ποσότητες (ρύζι). Από την ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων βρέθηκε ότι η στρατηγική της νοερής καταμέτρησης χρησιμοποιούνταν περισσότερο συχνά και από τις δύο ηλικιακές ομάδες, με τους ενήλικες να εμφανίζουν, ωστόσο, υψηλά ποσοστά χρήσης του αλγόριθμου για την εκτίμηση του όγκου και τους μαθητές να αδυνατούν να εξηγήσουν τον τρόπο σκέψης τους. Τα αποτελέσματα αυτά συζητώνται ως προς τις εκπαιδευτικές τους προεκτάσεις και την προοπτική ενίσχυσης της ικανότητας των παιδιών για εκτιμήσεις στο δημοτικό σχολείο. The aim of the present study was to examine children’s and adults’ performance and strategies in volume measurement estimations. For this purpose, three tasks were designed and presented to 40 adults and 40 Year 6 children who were asked to estimate: a) the number of unit measures (bricks/rice spoons) that may be put in a container, b) the quantity of bricks/rice, between two quantities, that may be put in a container, and c) the container, between two containers, that may hold the quantity of bricks/rice. Participants were -randomly and in equal numbers from each age group- assigned to two groups differing in their opportunity for trial condition and the presence of the half reference point in the containers. Although the majority of participants showed quite low performance rates in estimating volume, their estimations were more successful when the trial condition was available to them as well as when the trials referred to small containers and discrete quantities (rice). From the analysis of participants’ responses, it was revealed that the mental counting strategy was mainly used by both age groups. Adults, however, were also found to often use algorithm strategy whereas Year 6 children were not able to explain their reasoning. These results are further discussed in relation to educational implications as well as to the perspective of early supporting children’s abilities for estimations at the primary school.
    URI
    https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1739
    Collections
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών»

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Χρήσιμα

    Έντυπα παράδοσηςΔιδακτορικής ΔιατριβήςΜεταπτυχιακής Διπλ. ΕργασίαςΠτυχιακής/Διπλωματικής ΕργασίαςΟδηγίες κατάθεσης εργασιών

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV