dc.description.abstract | Η ελληνική οικονομική κρίση και ο αντίκτυπός της στην κοινωνία έχει δημιουργήσει μια μαζική έξοδο ταλαντούχων και εξαιρετικά ειδικευμένων επιστημόνων όπως οι εκπαιδευτικοί σε αναζήτηση εργασίας σε άλλες χώρες (φαινόμενο brain drain). Στην ελληνική κοινωνία είναι σημαίνοντας ο ρόλος και η αξία της ύπαρξης του εκπαιδευτικού επιστημονικού κεφαλαίου για τη χώρα. Ακόμα, για την ανάπτυξή της έρευνας και της καινοτομίας ιδίως στη σημερινή εποχή της γνώσης και του παγκόσμιου ανταγωνισμού. Σκοπός της εργασίας είναι η προσέγγιση του φαινομένου μετανάστευσης αδιόριστων εκπαιδευτικών επιστημόνων ή «διαρροή εγκεφάλων» (brain drain), απόρροια της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε ποιοτική μελέτη σε δείγμα 14 εκπαιδευτικών με χρήση ημιδομημένης συνέντευξης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί στην Ελλάδα έχουν θετική πρόθεση φυγής στο εξωτερικό. Οι βασικοί λόγοι μετανάστευσης είναι η αναζήτηση καλύτερου βιοτικού επιπέδου, η αβεβαιότητα λόγω μεταβολής συνθηκών των αναπληρωτών, η δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης και προοπτικές καριέρας, η αναζήτηση καλύτερων συνθηκών εργασίας, η δυσκολία εύρεσης εργασίας στην Ελλάδα, οι χαμηλές αποδοχές, η οικονομική αβεβαιότητα της Ελλάδας, η ύπαρξη αναξιοκρατίας και διαφθοράς στην Ελλάδα, η οικονομική κρίση, το σύστημα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και το φορολογικό σύστημα. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα επιστροφής των επιστημόνων στην Ελλάδα αλλά θεωρούν ότι αυτό δύσκολα θα γίνει στο άμεσο μέλλον. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσα από καλύτερες αποδοχές, αξιοκρατία, καλύτερες συνθήκες εργασίας, την παροχή νέων θέσεων εργασίας, ανάπτυξη κινήτρων, προσέλκυση των επενδύσεων κεφαλαίων και βελτίωση του βιοτικού επιπέδου στην Ελλάδα. The Greek economic crisis and its impact on society have created a mass exodus of talented and highly specialized scientists such as teachers in search of work in other countries (brain drain phenomenon). In Greek society, it means the role and value of the existence of educational scientific capital for the country. Also, for the development of research and innovation, especially in today's era of knowledge and global competition. The aim of the work is to approach the phenomenon of migration of unspecified educational scientists or "brain drain", a consequence of the economic crisis in Greece. For this purpose, a qualitative study was performed on a sample of 14 teachers using a semi-structured interview. The results of the survey showed that unspecified teachers in Greece have a positive intention to flee abroad. The main reasons for immigration are the search for a better standard of living, the uncertainty of changing the conditions of deputies, the possibility of professional development and career prospects, the search for better working conditions, the difficulty of finding work in Greece, low wages, the economic uncertainty of Greece. the existence of unworthiness and corruption in Greece, the economic crisis, the medical care system and the tax system. Finally, the teachers acknowledge the need for scientists to return to Greece,but believe that this will be difficult in the near future. This could be achieved through better pay, meritocracy, better working conditions, new jobs, growth of incentives, attraction of capital investments and improvement of living standards in Greece. | en_US |