Show simple item record

dc.contributor.advisorΓρίβα, Ελένη
dc.contributor.authorΣπυρίδου, Φωτεινή
dc.date.accessioned2020-07-14T11:00:43Z
dc.date.available2020-07-14T11:00:43Z
dc.date.issued2020-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1741
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractεπαγγελματική εξουθένωση είναι ένα σύνδρομο με φυσικές, συναισθηματικές και πνευματικές διαστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των αρνητικών στάσεων απέναντι στη ζωή, προς τους άλλους ανθρώπους ή προς την καριέρα τους. Το φαινόμενο αυτό έχει παρατηρηθεί σε μεγάλο βαθμό σε επαγγέλματα των κοινωνικών επιστημών και μέσα σε αυτά είναι και το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Από τη βιβλιογραφία έχει παρατηρηθεί ότι οι γυναίκες έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης επαγγελματικής εξουθένωσης. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας ήταν να εξετάσει τις απόψεις των γυναικών εκπαιδευτικών που εργάζονται στα επαγγελματικά λύκεια αναφορικά με το πώς βιώνουν την επαγγελματική ικανοποίηση και εξουθένωση. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα με χρήση ημι-δομημένης συνέντευξης σε δείγμα 15 γυναικών εκπαιδευτικών ΕΠΑ.Λ. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί είναι ικανοποιημένες γενικά από την εργασία τους αλλά έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης επαγγελματικής εξουθένωσης. Οι σημαντικότεροι παράγοντες που ενισχύουν την επαγγελματική εξουθένωση είναι η υποστήριξη από τη διοίκηση, η σχέση με μαθητές και συναδέλφους, η υλικοτεχνική υποδομή, οι απολαβές, το ωράριο εργασίας, το χαμηλό επίπεδο των μαθητών του ΕΠΑ.Λ., ο φόρτος εργασίας και ο αριθμός μαθητών ανά τάξη. Οι παράγοντες που ενισχύουν την ικανοποίηση είναι οι απολαβές, η μείωση ορίων συνταξιοδότησης για γυναίκες και η καλή συνεργασία με τους μαθητές. Burnout is a syndrome with physical, emotional and spiritual dimensions, including negative attitudes towards life, towards other people or towards their career. This phenomenon has been observed to a large extent in the social sciences and among them is the teaching profession. The literature has shown that women have a higher risk of developing burnout. The purpose of this paper was to examine the views of female teachers working in vocational high schools regarding how they experience job satisfaction and burnout. For this purpose, a qualitative survey was conducted using a semi-structured interview on a sample of 15 female teachers of EPAL. The results confirmed that female teachers are generally satisfied with their work but have an increased risk of developing burnout. The most important factors that enhance burnout are support from management, relationship with students and colleagues, logistical infrastructure, earnings, working hours, low level of EPAL students, workload and number students per class. Factors that enhance job satisfaction is the earnings, reduction of retirement limits for women and good cooperation with students.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεπαγγελματική εξουθένωσηen_US
dc.subjectεπαγγελματικά λύκειαen_US
dc.subjectεπαγγελματική ικανοποίησηen_US
dc.subjectburnouten_US
dc.subjectjob satisfactionen_US
dc.subjectvocational high schoolen_US
dc.titleΦύλο και Επαγγελματική Εξουθένωση: Καταγραφή των απόψεων Γυναικών Εκπαιδευτικών στα Ε.Π.Α.Λen_US
dc.title.alternativeGender and professional burnout: An account of the opinions of female teachers in Vocational Highschoolsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record