Show simple item record

dc.contributor.advisorΚασβίκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΔούμτσης, Πέτρος
dc.date.accessioned2020-07-20T12:28:15Z
dc.date.available2020-07-20T12:28:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1755
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει την Ιστορική Σημαντικότητα και τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές κατανοούν αυτήν την έννοια και την αξιολογούν. Στα πλαίσια αυτής της διερεύνησης πραγματοποιήθηκε έρευνα σε πάνω από 40 Δημοτικά Σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου με δείγμα 707 μαθητές. Για την Ιστορική Σημαντικότητα έχουν ασχοληθεί πολλοί ερευνητές σε παγκόσμιο αλλά και σε ελληνικό επίπεδο και έχουν καταλήξει σε ορισμένα συμπεράσματα σχετικά με τους τρόπους αξιολόγησης της Ιστορικής Σημαντικότητας από τους μαθητές. Παρατηρείται, πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το σχολικό εγχειρίδιο, το Αναλυτικό Πρόγραμμα, η δημόσια κουλτούρα και τα προσωπικά βιώματα των μαθητών. Τα αποτελέσματα της δικής μας έρευνας είναι ότι οι μαθητές δεν μπορούν να κατανοήσουν και να αξιολογήσουν την Σημαντικότητα, καθώς συγχέουν τον όρο σημαντικό με τον όρο σπουδαίο που όμως δεν είναι ταυτόσημοι, ενώ θεωρούν ότι Ιστορικά Σημαντικό είναι ένα γεγονός που βασίζονται στο τι θυμούνται οι ίδιοι. Επίσης, στην συγκεκριμένη έρευνα καταδεικνύονται για άλλη μια φορά τα προβλήματα που υπάρχουν στην διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας, στην Ελλάδα από το Αναλυτικό Πρόγραμμα και το σχολικό εγχειρίδιο, την απουσία στην καλλιέργεια της ιστορικής και κριτικής σκέψης και των διδακτικών πρακτικών που χρησιμοποιούνται στην τάξη και ενισχύουν το συγκεκριμένο πρόβλημα. The current paper aims at examining historical significance and the way pupils comprehend and assess this concept. In this context a survey was carried out on more than 40 Primary Schools in Greece and Cyprus, on a sample of 707 pupils. Many scholars worldwide, as well as in Greece also, have occupied themselves with the study of historical significance having reached a number of conclusions regarding the way pupils assess this concept from their own point of view. It has been noticed that school textbooks play a major role towards this direction, but, apart from that, school curriculum, public culture and the pupils’ personal experiences are also of great importance. The conclusions of the current research suggest that pupils are unable to comprehend and evaluate historical significance as they are unable to distinguish the concept “significant” from the concept “important”. The two concepts are not identical. Instead, pupils tend to take for historically significant mostly those events that they themselves happen to remember most vividly. Furthermore, the problems that are present during the broader teaching process of the subject of History are once again highlighted: in Greece, among these are the curriculum itself as well as the school textbook, the lack of historical and critical thinking, the teaching techniques that are deployed in class and that amplify the problem.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectιστορική σημαντικότηταen_US
dc.subjectιστορική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectιστορική σκέψηen_US
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjecthistorical significanceen_US
dc.subjecthistorical educationen_US
dc.subjecthistorical thinkingen_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.titleΙστορία και Ιστορική Σημαντικότητα: Έρευνα των αντιλήψεων των μαθητών της Ε΄ Δημοτικούen_US
dc.title.alternativeHistory and Historical Significance: A study on 5th grade students perceptionsen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record