Καταγραφή διαπολιτισμικών στοιχείων στα βιβλία γλώσσας του δημοτικού σχολείου στο πρόγραμμα Modern Greek Paideia
Abstract
Ο σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η καταγραφή των διαπολιτισμικών στοιχείων που υπάρχουν στο βιβλίο της Ε΄ δημοτικού στο πρόγραμμα “Modern Greek Paideia», σε σχολεία της περιοχής του Τορόντο του Καναδά, το οποίο εφαρμόζεται από το 2013.
Αναλυτικότερα, η εργασία χωρίζεται σε δύο σκέλη, στο πρώτο σκέλος που είναι το θεωρητικό και στο δεύτερο σκέλος, το οποίο αποτελεί το ερευνητικό κομμάτι της εργασίας. Στο πρώτο σκέλος, γίνονται αναφορές και αναλύσεις μέσα από βιβλιογραφική ανασκόπηση, στην γλώσσα και τον πολιτισμό, σε προσεγγίσεις της διδασκαλίας της δεύτερης/ξενης γλώσσας, καθώς και στο πρόγραμμα «Modern Greek Paideia». Στο δεύτερο σκέλος, παρουσιάζονται η έρευνα, ο σκοπός και οι στόχοι, η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την διεκπεραίωση της, το εκπαιδευτικό υλικό που αναλύθηκε, καθώς και τα μοντέλα ανάλυσης διαπολιτισμικών στοιχείων και οι άξονες ανάλυσης.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν, έδειξαν πως υπάρχει πληθώρα διαπολιτισμικών στοιχείων στο σχολικό εγχειρίδιο της Ε’ δημοτικού και σχετίζονται πάντα με το θέμα που διαπραγματεύει η ενότητα. The purpose of this thesis is to record intercultural elements in the book of the 5th grade in the program "Modern Greek Paideia", in schools in Toronto area of Canada, which has been in place since 2013.
More specifically, the work is divided into two parts, the first part which is the theoretical part and the second part which is the research part of the work. In the first part, references and analyses are made through a bibliographic review, in language and culture, in approaches to the teaching of the second / foreign language, as well as in the program "Modern Greek Paideia". The second part presents the research, the purpose and objectives, the methodology used to conduct the research, the educational material analyzed, the intercultural data analysis models and the analysis axes.
The results that have emerged have shown that there is a plethora of intercultural elements in the school textbook of the 5th grade and they are always related to the topic negotiated by the unit.