Προγράμματα ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων για μαθητές με συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει τρόπους με τους οποίους ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να βοηθήσει αλλά και να αναπτύξει τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών του, οι οποίοι κατακλίζονται από συναισθηματικές ή συμπεριφορικές διαταραχές. Πολλές φορές λόγω του γεγονότος ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι και υπάρχει έλλειψη τεχνικών και γνώσεων, δεν μπορούν να παρατηρήσουν ότι οι συμπεριφορές συγκεκριμένων παιδιών δεν κινούνται στα φυσιολογικά όρια και χρειάζονται προσαρμοσμένη μεταχείρηση. Εάν οι προβληματικές συμπεριφορές δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα και κατάλληλα στο πλαίσιο του σχολείου και της οικογένειας, μπορεί να μετατραπούν σε επίμονες αντικοινωνικές διαταραχές που πιθανόν να διαρκέσουν έως και την ενήλικη ζωή. Τα παιδιά με συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές δυσκολεύονται σε όλους τους τομείς να αναπτύξουν τις αντίστοιχες δεξιότητες. Τα προγράμματα παρέμβασης που προτείνονται σε ένα μεγάλο βαθμό βασίζονται στη διδασκαλία δεξιοτήτων. Είναι σημαντικό τα παιδιά και οι έφηβοι να αντιδρούν θετικά σε αυτού του είδους τις παρεμβάσεις και να επωφελούνται. Ωστόσο, όταν δεν έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα η παρέμβαση θα πρέπεθ να πραγματοποιηθεί από κάποιον ειδικό. Συνοψίζοντας, η έγκαιρη αναγνώριση και παρέμβαση επηρεάζουν σημαντικά την έκβαση των διαταραχών και την εξέλιξη των παιδιών με διαφόρων ειδών προβλήματα συμπεριφοράς και συναισθηματικών δυσκολιών ( Campbell et al. 2014). Κατανοώντας έγκαιρα την ψυχική ατομική και οικογενειακή δυναμική των προβλημάτων συμπεριφοράς και των συναισθηματικών δυσκολιών και εντοπίζοντας τους παράγοντες κινδύνου, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για την πρόληψη και παρεμπόδιση της εμφάνισης σοβαρότερων και πιο πολύπλοκων διαταραχών στην μετέπειτα ζωή των παιδιών.The purpose of this paper is to highlight ways in which the teacher can help and develop the social skills of students, who are overwhelmed by emotional or behavioral disorders. Due to the fact that many teachers are not properly trained and there is a lack of techniques and knowledge, they cannot notice that the behaviors of specific children do not move to normal limits and need adjusted treatment. If problem behaviors are not addressed in a timely and appropriate manner within the school and family, they can become persistent antisocial disorders that may last as long as adulthood. Children with emotional and behavioral disorders find it difficult to develop the appropriate skills in all areas. The intervention programs proposed to a large extent are based on the teaching of skills. It is important that children and adolescents respond positively to such interventions and benefit. However, when the desired results do not come, the intervention should be performed by a specialist. In summary, early recognition and intervention significantly affect the outcome of disorders and the development of children with different types of behavioral problems and emotional difficulties (Campbell et al. 2014). By understanding the individual and family dynamics of behavioral problems and emotional difficulties in a timely manner and identifying risk factors, we are taking an important step in preventing and preventing the occurrence of more serious and complex disorders in children's lives later .