Μελέτη των αρχικών ιδεών των φοιτητών/τριών για την αλλαγή των ιδιοτήτων των υλικών στη νανοκλίμακα
Abstract
Ένα σύγχρονο και καινοτόμο πεδίο έρευνας αποτελεί ο κλάδος της Νανοτεχνολογίας και Νανοεπιστήμης, ο οποίος αναπτύσσεται με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς, προσφέροντας στην καθημερινότητά μας χρήσιμα προϊόντα και εφαρμογές. Στην παρούσα εργασία μελετώνται οι απόψεις των φοιτητών/τριών Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης για τις αλλαγές των ιδιοτήτων, που συμβαίνουν στα υλικά σε επίπεδο Νανοκλίμακας, εμβαθύνοντας στο φαινόμενο της διάλυσης. Ερευνητικό εργαλείο αποτέλεσε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου συλλέχθηκαν οι αρχικές ιδέες των φοιτητών για το μέγεθος του χαπιού και την ταχύτητα διάλυσης του. Οι φοιτητές κλήθηκαν να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα μεγάλο χάπι και σε τέσσερα μικρά χάπια, ίδιας δραστικής ουσίας με το μεγάλο, προκειμένου να ανακουφιστούν ταχύτερα από τον πονοκέφαλο, αλλά και να αιτιολογήσουν την επιλογή τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι απαντήσεις των φοιτητών κυριαρχούνται από την άποψη ότι το μεγάλο χάπι είναι δραστικότερο από τα τέσσερα μικρά, και για αυτό το επιλέγουν για ταχύτερη ανακούφιση. Όσον αφορά τα ερευνητικά ερωτήματα της έρευνας, παρατηρήθηκε διαφορά ως προς την Ομάδα Προσανατολισμού των φοιτητών, καθώς οι φοιτητές των Φυσικών Επιστημών επιλέγουν τα τέσσερα μικρά χάπια για ταχύτερη θεραπεία, χρησιμοποιώντας επιστημονικούς όρους στην αιτιολόγηση τους, ενώ δεν παρατηρήθηκε διαφορά ως προς το Πανεπιστήμιο φοίτησης. A modern and innovative field of research is the field of Nanotechnology and Nanoscience, which is developing at an extremely fast pace, offering our daily useful products and applications. The views of the students of the Pedagogical Department of Primary Education on the changes of the properties that occur in the materials at the Nanoscale level are studied in the present work, delving into the phenomenon of dissolution. The research tool was an electronic questionnaire, through which the students' initial ideas about the size of the pill and the speed of its dissolution were collected. The students were asked to choose between a large pill and four small pills, with the same active ingredient as the big one, in order to relieve the headache faster, but also to justify their choice. According to the results of the research, the students' answers are dominated by the sense that the big pill is more effective than the four small ones, and that is why they choose it for faster relief. Regarding the research questions, there was a difference in the Student Group, as science students choose the four small pills for faster treatment, using scientific terms in their justification, while there was no difference in the University of Study.