Show simple item record

dc.contributor.advisorΒάσιου, Αικατερίνη
dc.contributor.authorΡόσσιου, Ελένη Όλγα
dc.date.accessioned2020-07-22T13:16:56Z
dc.date.available2020-07-22T13:16:56Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1770
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΟ εκφοβισμός είναι ένα μείζον θέμα που μας προβληματίζει, καθώς αυξάνεται ραγδαία και ειδικά στα σχολεία. Στις μέρες μας, γίνονται αρκετές έρευνες, γράφονται μελέτες και άρθρα που αφορούν την ψυχική ανθεκτικότητα και τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών, καθώς και τη σχέση αυτών των δύο με τον εκφοβισμό. Αυτές οι τρεις έννοιες, αποτελούν αντικείμενο μελέτης τα τελευταία χρόνια στο κομμάτι της εκπαίδευσης και της ψυχολογίας. Σκοπός αυτής της εργασίας ήταν να εξετάσει τη σχέση αυτών των τριών εννοιών μεταξύ τους και πώς επηρεάζουν τη συμπεριφορά των παιδιών. 50 μαθητές, που φοιτούσαν στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη του 2ου δημοτικού σχολείου Φλώρινας, συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από τις κλίμακες Resilience Scale (Wagnild & Young, 1993), Bullying and Victimization Questionnaire (BVQ· Olweus, 1993) και Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue; Petrides & Furnham (2000). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συναισθηματική νοημοσύνη και η ψυχική ανθεκτικότητα συσχετίζονται θετικά μεταξύ τους, ενώ η συναισθηματική νοημοσύνη συσχετίζεται θετικά με τη θυματοποίηση. Επίσης, τα κορίτσια έχουν υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη από τα αγόρια, ενώ τα αγόρια εμπλέκονται περισσότερο σε περιστατικά εκφοβισμού από τα κορίτσια. Τα αποτελέσματα είναι σημαντικά για το ρόλο των συναισθηματικών ικανοτήτων σε περιστατικά εκφοβισμού και θυματοποίησης των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.Bullying is a major issue that worries us, as it is growing rapidly, especially in schools. Nowadays, a lot of research is being done, studies and articles are being written about children's mental resilience and emotional intelligence, as well as the relationship between these two and bullying. These three concepts have been studied in recent years in the field of education and psychology. The purpose of this work was to examine the relationship between these three concepts and how they affect children's behavior. 50 students, who were in the 5th and 6th grades of the 2nd elementary school of Florina, completed a questionnaire consisting of the Resilience Scale (Wagnild & Young, 1993), Bullying and Victimization Questionnaire (BVQ; Olweus, 1993) and the self-reported questionnaire was used. Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue; Petrides & Furnham (2000). The results showed that emotional intelligence and mental resilience were positively correlated with each other, while emotional intelligence was positively correlated with victimization. Also, girls have higher emotional intelligence than boys, while boys are more involved in incidents of bullying than girls. The results are important for the role of emotional skills in incidents of bullying and victimization of primary school students.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεκφοβισμόςen_US
dc.subjectθυματοποίησηen_US
dc.subjectσυναισθηματική νοημοσύνηen_US
dc.subjectψυχική ανθεκτικότηταen_US
dc.subjectbullyingen_US
dc.subjectvictimizationen_US
dc.subjectemotional intelligenceen_US
dc.subjectresilienceen_US
dc.titleΕκφοβισμός/Θυματοποίηση: Η σχέση τους με τη Συναισθηματική Νοημοσύνη και την Ψυχική Ανθεκτικότητα Μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσηςen_US
dc.title.alternativeBullying/Victimization: Their Relationship with Emotional Intelligence and the Primary Student Resilience of Primary Educationen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record