Μέσα απ’τον χορό στους γείτονες μιλώ. Ένα διαθεματικό πρότζεκτ των γειτονιωκών λαών
Abstract
Η παρούσα εργασία αναφέρεται σε ένα διαθεματικό project που αφορά τους παραδοσιακούς χορούς των γειτονικών λαών της Ελλάδας, αλλά και σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που προωθούν τη συνεργασία και τη φιλία των λαών. Συγκεκριμένα, οι χώρες για τις οποίες γίνεται λόγος είναι η Σερβία, η Ιταλία, η Αλβανία και η Βουλγαρία. Παρουσιάζονται οι παραδοσιακοί χοροί κάθε χώρας καθώς επίσης και έθιμα που επικρατούν σε αυτές. Ωστόσο, γίνεται και μια γενικότερη γνωριμία με τις συγκεκριμένες χώρες, καθώς δεν λείπουν τα στοιχεία για την ιστορία της κάθε μιας, έτσι ώστε να υπάρχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Διαβάζοντας την εργασία γίνεται αντιληπτό πως ο χορός, εκτός από μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης, είναι και ένας τρόπος διδασκαλίας, αφού μέσα από δραστηριότητες που βασίζονται σε αυτόν μπορούν οι μαθητές να διδαχθούν τα σχολικά μαθήματα. Έτσι, παρουσιάζεται και εξηγείται η διαθεματικότητα, οι αρχές τις οποίας χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργηθεί η κάθε δραστηριότητα του project. Οι δραστηριότητες που το αποτελούν, έχουν συγκεκριμένο στόχο και χρόνο η κάθε μια και η πραγματοποίηση τους βασίζεται στη συμμετοχή των μαθητών, αφού είναι εκείνοι που τις εκτελούν, έχοντας έτσι ρόλο ουσιαστικό και βασικό. The present work refers to an interdisciplinary project that concerns the traditional dances of the neighboring peoples of Greece, but also to educational activities that promote the cooperation and friendship of the peoples. Specifically, the countries in question are Serbia, Italy, Albania and Bulgaria. The traditional dances of each country are presented as well as the customs that prevail in them. However, a more general acquaintance is made with the specific countries, as there is no lack of data on the history of each one, so that there is a more complete picture. Reading the work, it is understood that dance, apart from being a form of artistic and athletic expression, is also a way of teaching, since through activities based on it, students can be taught school lessons. Thus, interdisciplinarity is presented and explained, the principles of which were used to create each project activity. The activities that constitute it, have a specific goal and time each one and their realization is based on the participation of the students, since they are the ones who perform them, thus having an essential and basic role.