Show simple item record

dc.contributor.advisorΚασβίκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΛυκούδη, Παρασκευή
dc.date.accessioned2020-07-23T08:38:36Z
dc.date.available2020-07-23T08:38:36Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1776
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία στοχεύει στην ερμηνεία, έπειτα από μελέτη, της ιστορικής διακόσμησης των σχολικών τοίχων σε σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα. Για τις ανάγκες της εργασίας χρησιμοποιείται ερευνητικό υλικό πολυετούς έρευνας που διεξήχθη από το έτος 2013 έως 2018. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Ειδικά θέματα διδακτικής της ιστορίας» και διεξήχθη από προπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος Δημοτικής εκπαίδευσης, του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Βασισμένη στα αποτελέσματα της πτυχιακής εργασίας και έρευνας του Νικόλαου Πάντσιου, η συγκεκριμένη εργασία μελετάει τα δεδομένα που προέκυψαν από τη νέα έρευνα, ώστε να εντοπίσει στοιχεία που θα εμπλουτίσουν τα αποτελέσματα όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί από την προηγούμενη έρευνα. Τα αποτελέσματα της προϋπάρχουσας έρευνας μπορούν να εμπλουτιστούν και, ακόμα, να συγκριθούν αν ταυτίζονται ή αποκλίνουν με τα δεδομένα που προκύπτουν στην παρούσα εργασία. Αναλυτικά, στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται γενικά το θεωρητικό πλαίσιο όπου ορίζεται η δημόσια ιστορία, τα πεδία της και οι χρήσεις σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο. Στο δεύτερο κεφάλαιο παραθέτονται ο ορισμός της εικόνας γενικά, η χρησιμότητά της, καθώς και ο τρόπος που αυτή χρησιμοποιείται και λειτουργεί σε συνάρτηση με τον σκοπό ύπαρξής της στο σχολείο. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η μεθοδολογία της έρευνα και στο τέταρτο αναλύονται τα αποτελέσματά της. Η εργασία ολοκληρώνεται με τις διαπιστώσεις και τη συζήτηση γύρω από τη συγκεκριμένη έρευνα. Παρατίθεται η σχετική βιβλιογραφία και το παράρτημα στο οποίο βρίσκεται το ερευνητικό εργαλείο. The present thesis aims at the interpretation, after study, of the historical decoration of the school walls in schools of Primary education throughout Greece. For the thesis’s needs, research material of many years of research was used from 2013 to 2018. The survey was conducted within the course "Special issues of teaching history" and was carried out by undergraduate students of the Department of Primary Education, University of Western Macedonia. Based on the results of the dissertation and research of Nikolaos Pantsios, this paper studies the data that emerged from a new research, in order to identify data that will enrich the results as they have been captured by the previous inquiry. The results of the pre-existing research can be enriched and even compared if they are identical or deviated from the data obtained in the present dissertation. In detail, in the first chapter there is a presentation of the theoretical framework that defines public history, its fields and uses globally and nationally. The second chapter lists the definition of the image in general, its usefulness, and how it is used and operates in relation to the purpose of its existence in school. The third chapter presents the research’s methodology and the fourth analyzes its results. The paper concludes with findings and discussion around this research. The relevant bibliography and the appendix to which the research tool is located are listed below.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectιστορική διακόσμησηen_US
dc.subjectσχολική διακόσμησηen_US
dc.subjectδημόσια ιστορίαen_US
dc.subjectδημοτικό σχολείοen_US
dc.subjectιστορική αναπαράστασηen_US
dc.subjecthistorical decorationen_US
dc.subjectschool decorationen_US
dc.subjectpublic historyen_US
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjecthistorical representationen_US
dc.titleΗ ιστορική διακόσμηση των δημοτικών σχολείων: τεκμηρίωση και ερμηνεία οπτικών αφηγημάτων στους σχολικούς τοίχουςen_US
dc.title.alternativeHistorical decoration of Greek primary schools: documentation and interpretation of visual narratives in school wallsen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record