Show simple item record

dc.contributor.advisorΘωίδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΑνδρικοπούλου, Δομνίκη
dc.date.accessioned2020-07-29T11:53:32Z
dc.date.available2020-07-29T11:53:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1781
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης-Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των μαθητών αναφορικά με την εμπλοκή των γονέων στο σχολικό χώρο και συγκεκριμένα εξετάζεται η υπάρχουσα επικοινωνία των γονέων με το σχολείο, η επιθυμία των μαθητών για επικοινωνία των γονέων με το σχολείο και οι τρόποι συμμετοχής των γονέων στις σχολικές δραστηριότητες. Το ερωτηματολόγιο δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της έρευνας. Για την κατασκευή του αξιοποιήθηκε η τυπολογία της γονεϊκής εμπλοκής στην εκπαίδευση των παιδιών της Epstein (1995) και των Fantuzzo et al. (2000), όπως επίσης και άλλες έρευνες σχετικές με τις αντιλήψεις γονέων και εκπαιδευτικών, έτσι όπως παρουσιάζονται στην ελληνική βιβλιογραφία. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από 158 μαθητές από σχολεία των νομών Πέλλας και Φλώρινας. Οι απαντήσεις των μαθητών διαφοροποιήθηκαν ανάλογα με το μορφωτικό επίπεδο και την επαγγελματική κατάσταση των γονέων τους, το φύλο, την τάξη φοίτησης και τον αριθμό των αδερφών τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οι μαθητές θεωρούν πως η συνεργασία του γονέα με το σχολείο περιορίζεται μόνο σε θέματα που αφορούν τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά τους. Στην πλειονότητά τους οι γονείς δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τη σχολική ζωή του παιδιού τους επιβραβεύοντας τον μαθητή στα θετικά του επιτεύγματα. Αναφορικά με τους τρόπους συμμετοχής των γονέων στις σχολικές δραστηριότητες, οι μαθητές επιθυμούν να είναι φιλικές και συνεργατικές οι σχέσεις του γονέα με τον δάσκαλό τους και να συμμετέχουν ενεργά στις περισσότερες σχολικές εκδηλώσεις.In this present study, an attempt is made to explore students' perceptions regarding the involvement of parents in the school and in particular examines the existing communication of parents with the school, the desire of students to communicate with the school and the ways of parental participation in school activities. The questionnaire was created for the needs of the research. The typology of parental involvement in the education of the children of Epstein (1995) and Fantuzzo et al. was used to construct the questionnaire, as well as other research on the perceptions of parents and teachers as presented in the Greek literature. The questionnaire was completed by 158 students from schools in the areas of Pella and Florina. Students΄ responses varied according to their parents' educational level and professional status, gender, class, and number of siblings. According to the results of the research, the students consider that the cooperation of the parent with the school is limited only to the report of the proficiency and the behavior of the students. Parents also show a strong interest in their child's school life by rewarding their student for his or her positive achievements. Regarding the ways to participate, students want their parentteacher relationship to be friendly and collaborative with their active participation in most school events.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectγονεϊκή εμπλοκήen_US
dc.subjectαντιλήψεις μαθητώνen_US
dc.subjectσυνεργασία σχολείου-οικογένειαςen_US
dc.subjectσυνεργασία σχολείου-γονέωνen_US
dc.subjectparental involvementen_US
dc.subjectstudent perceptionsen_US
dc.subjectfamily-school collaborationen_US
dc.subjectschool and family relationsen_US
dc.titleΣχέσεις σχολείου - οικογένειας: Οι αντιλήψεις των μαθητώνen_US
dc.title.alternativeSchool-family relations: Students' perceptionsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record