Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωτσαλίδου, Ευδοξία
dc.contributor.authorΜουταφτσή, Ελένη
dc.date.accessioned2020-07-29T13:28:07Z
dc.date.available2020-07-29T13:28:07Z
dc.date.issued2020-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1785
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΗ πτυχιακή εργασία με τίτλο «Μουσική Αγωγή σε παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής Υπερκινητικότητα στην Προσχολική Εκπαίδευση» είναι βασισμένη σε βιβλιογραφική αναζήτηση. Το νηπιαγωγείο, ως μεταβατικό στάδιο ανάμεσα στο ασφαλές οικογενειακό πλαίσιο και την ένταξη του παιδιού στο Δημοτικό, αποτελεί τον καταλληλότερο χώρο, όπου το παιδί μπορεί να αναπτύξει κοινωνικές, γνωστικές, συναισθηματικές δεξιότητες, οι οποίες αποτελούν εφόδιο, όχι μόνο για την μετ’ έπειτα σχολική πορεία του παιδιού, αλλά και για την ολόπλευρη ανάπτυξή του και διαμόρφωση του χαρακτήρα του. Επιπλέον, το νηπιαγωγείο αποτελεί τον κατάλληλο χώρο για τον εντοπισμό των πρώιμων συμπτωμάτων πιθανών μαθησιακών δυσκολιών, όπως είναι και η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής Υπερκινητικότητα (Δ.Ε.Π.Υ.). Στην προσπάθεια ανάπτυξης αποτελεσματικών μεθόδων παρέμβασης για την ΔΕΠΥ αναδύθηκε η σημασία της Μουσικής Αγωγής στην εκπαίδευση παιδιών που πάσχουν από την συγκεκριμένη διαταραχή. Δεδομένου ότι η Μουσική Αγωγή αποτελεί βασικό άξονα του Αναλυτικού Προγράμματος του νηπιαγωγείου, η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει την πιθανή θετική επίδραση που έχει η μουσική στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού προσχολικής ηλικίας. Επιπλέον, στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση πιθανού θετικού αντίκτυπου που μπορεί να έχει η Μουσική Αγωγή στην εκπαίδευση παιδιών που πάσχουν από ΔΕΠΥ και πως η μουσική μπορεί να επιδράσει θετικά σε τομείς, στους οποίους τα παιδιά με ΔΕΠΥ παρουσιάζουν δυσκολία, όπως συγκέντρωση, πειθαρχία κ.ά. Η παρούσα εργασία αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια εκτενής αναφορά στο πως επιδρά η μουσική στον άνθρωπο, καθώς και ποια είναι τα οφέλη της στην ψυχοσύνθεση του ατόμου. Επιπλέον, μελετάται ο ρόλος της Μουσικής στην εκπαίδευση και ποια είναι η θέση της στα σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα συγκριτικά με παλαιότερα. Στο κεφάλαιο αυτό αναλύεται, επίσης η συμβολή της Μουσικής Αγωγής στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Το δεύτερο κεφάλαιο πραγματεύεται την Μουσική Αγωγή ως βασικό άξονα στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης. Το τρίτο κεφάλαιο στοχεύει στην εκτενή παρουσίαση της Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ). Στο τέταρτο και τελικό κεφάλαιο διερευνάται ο ρόλος της Μουσικής Αγωγής στην εκπαίδευση των παιδιών με ΔΕΠΥ, αναλύεται η επίδραση της μουσικής ως μέσο παρέμβασης και αντιμετώπισης της διαταραχής, καθώς και οι τρόποι με τους οποίους η Μουσική Αγωγή μπορεί να ενταχθεί σε προγράμματα παρέμβασης για παιδιά που έχουν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ. The dissertation entitled "Music Education in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Preschool Education" is based on a bibliographic search. Kindergarten, as a transitional stage between the safe family environment and the child's inclusion in Primary School, is the most suitable place where the child can develop social, cognitive, emotional skills, which are a resource, not only for the subsequent school course of the child, but also for his all-round development and formation of his character. In addition, the kindergarten is the appropriate place for the detection of early symptoms of possible learning difficulties, such as Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). In the effort to develop effective methods of intervention for ADHD, the importance of Music Education in the education of children suffering from this disorder emerged. Since Music Education is a key part of the Kindergarten Curriculum, this paper aims to explore the potential positive impact that music has on the overall development of the preschool child. In addition, the aim of the work is to investigate the possible positive impact that Music Education can have on the education of children with ADHD and that music can have a positive effect on areas where children with ADHD have difficulty, such as concentration, discipline, etc. This paper consists of four chapters. The first chapter provides an extensive account of how music affects humans, as well as its benefits to the individual's psychosynthesis. In addition, the role of music in education is studied and what is its position in modern educational programs compared to older ones. This chapter also analyzes the contribution of Music Education to the overall development of the child. The second chapter deals with Music Education as the main axis in the Curricula of Preschool Education. The third chapter aims at the extensive presentation of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). The fourth and final chapter explores the role of Music Education in educating children with ADHD, analyzing the impact of music as a means of intervention and coping with the disorder, as well as the ways in which Music Education can be included in intervention programs for children who have been diagnosed with ADHD.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectμουσική αγωγήen_US
dc.subjectδιαταραχή ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)en_US
dc.subjectαναλυτικά προγράμματα σπουδών προσχολικής εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectο ρόλος της μουσικήςen_US
dc.subjectmusic educationen_US
dc.subjectattention deficit hyperactivity disorder (ADHD)en_US
dc.subjectdetailed preschool education curriculaen_US
dc.subjectthe role of musicen_US
dc.titleΜουσική Αγωγή σε παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα στην Προσχολική Εκπαίδευσηen_US
dc.title.alternativeMusic Education in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Preschool Educationen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record