dc.contributor.advisor | Κωτσαλίδου, Ευδοξία | |
dc.contributor.author | Γεωργίτση, Στέλα | |
dc.date.accessioned | 2020-07-29T13:34:43Z | |
dc.date.available | 2020-07-29T13:34:43Z | |
dc.date.issued | 2020-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1786 | |
dc.description | Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.description.abstract | Αναμφισβήτητα, τόσο τα παραμύθια, όσο και η μουσική έχουν ιδιαίτερη θέση στην ζωή και στην καθημερινή ρουτίνα των μικρών παιδιών. Η εργασία αυτή, έχει ως σκοπό τη διερεύνηση του ρόλου των παραμυθιών και της μουσικής στην εκπαίδευση των παιδιών και ιδιαίτερα αυτών με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες.
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην ειδική αγωγή. Παρουσιάζονται τα στάδια εξέλιξης του ορισμού και επιπλέον ορίζονται τα άτομα που ανήκουν στην κατηγορία «παιδιά με ειδικές ανάγκες». Καταγράφονται οι επιδιώξεις και οι νομοθεσίες που έχει θεσπιστεί από την ελληνική κυβέρνηση για την ειδική αγωγή. Αναλύεται η πορεία εξέλιξης της ειδικής αγωγής από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και δόθηκε έμφαση στις ενέργειες που έκανε η Ελλάδα για την εξέλιξη και την ανάπτυξη του κλάδου αυτού.
Το δεύτερο κεφάλαιο ασχολείται με τα παραμύθια. Αποτυπώνεται ο ορισμός του παραμυθιού και της παιδικής λογοτεχνίας και διερευνώνται σε παγκόσμιο και εγχώριο επίπεδο. Εξετάζεται η απήχηση και ο τρόπος σύνδεσης του ελληνικού παραμυθιού με τους μύθους της αρχαιότητας, αναλύονται τα οφέλη και ο ρόλος του παραμυθιού για την παιδική ηλικία και ιδιαίτερα στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και αναπηρίες, ενώ στο τέλος της ενότητας παρατίθενται παραμύθια με θεματική που αφορά και εμπλέκει ζητήματα της ειδικής αγωγής.
Στο τρίτο κεφάλαιο, μελετάται η μουσική. Ορίζεται η έννοια της μουσικής και αναλύονται ιστορικά τα στάδια που διένυσε ο όρος. Εξετάζονται τα όσα έχει επισημάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) για την μουσική αγωγή. Διερευνώνται τα οφέλη και ο ρόλος της μουσικής για την παιδική ηλικία και κυρίως στις ξεχωριστές περιπτώσεις παιδιών ειδικές ανάγκες και αναπηρίες.
Undeniably, both fairy tales and music have a special place in the life and daily routine of young children. The aim of this work is to investigate the role of fairy tales and music in the education of children, especially those with special needs and disabilities.
The first chapter deals with special education. The stages of the development of the definition are presented whereas the persons belonging to the category "children with special needs" are defined. In addition, the aspirations and legislation enacted by the Greek government for special education are recorded. The course of the development of special education from antiquity to the present day is analyzed and emphasis is placed on the actions taken by Greek state for the development and growth of this sector.
The second chapter deals with fairy tales. The definition of both fairy tales and children's literature is captured and explored globally and domestically. The impact and the way in which Greek fairy tales are connected with the myths of antiquity, as well as the benefits and the role of the fairy tale for childhood are analyzed. Especially fairy tales for children with special needs and disabilities involving special education issues are presented at the end of the section.
The third chapter deals with music. The concept of music is defined and the stages that the term went through are analyzed historically. Furthermore, the issues raised by the interdisciplinary single framework of student programs for music education are examined. Finally, the benefits and role of music in childhood and especially in the special cases of children with special needs and disabilities are explored. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.subject | ειδική αγωγή | en_US |
dc.subject | παραμύθι-παιδική λογοτεχνία | en_US |
dc.subject | ρόλος παραμυθιού | en_US |
dc.subject | μουσική | en_US |
dc.subject | μουσική αγωγή | en_US |
dc.subject | ρόλος μουσικής | en_US |
dc.subject | special education | en_US |
dc.subject | fairy tale-children's literature | en_US |
dc.subject | role of fairy tale | en_US |
dc.subject | music | en_US |
dc.subject | music education | en_US |
dc.subject | role of music | en_US |
dc.title | Το παραμύθι και η μουσική στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση | en_US |
dc.title.alternative | Fairytale and music in special education and training | en_US |
dc.type | BSc thesis | en_US |