Show simple item record

dc.contributor.advisorΤριαντάρη, Σωτηρία
dc.contributor.authorΣτεφανίδου, Νικολέττα
dc.date.accessioned2020-08-28T10:47:40Z
dc.date.available2020-08-28T10:47:40Z
dc.date.issued2020-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/1804
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΟ όρος τέχνη έχει αποκτήσει ανά τους χρόνους ποικίλες σημασίες και υφίσταται διάφορες διαιρέσεις. Μιλώντας γενικά για τέχνη, αυτή περιλαμβάνει την αρχιτεκτονική, τη γλυπτική και τη ζωγραφική. Έχουν διατυπωθεί διάφορες Θεωρίες για τη Γένεση των Τεχνών, ενώ η Ιστορία της τέχνης ξεκινά ήδη από την Παλαιολιθική εποχή. Στην παρούσα εργασία το βάρος πέφτει στη βυζαντινή τέχνη και ειδικότερα στην Αγιογραφία, σε συνάρτηση με μια σπουδαία καλλιτεχνική προσωπικότητα, τον Θεοφάνη τον Έλληνα. Η βυζαντινή τέχνη διέθετε δυο όψεις: την εκκλησιαστική και την κοσμική, λαϊκή. Το αποκορύφωμα της βυζαντινής τέχνης ανάμεσα στο πλήθος των μνημείων είναι ο ναός της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, όπου διακρίνονται καθαρότερα τα γνωρίσματά της, με βασικό την τάση προς πολυτέλεια. Μέχρι τον 17ο αιώνα, η ρωσική ζωγραφική ήταν αποκλειστικά θρησκευτική και κατά κύριο λόγο ανώνυμη. Στη μεσαιωνική Ρωσία, ήταν εξαιρετικά δύσκολο για έναν καλλιτέχνη να διατηρήσει το όνομά του και αυτό το κατάφερε πρώτος ο Θεοφάνης και ύστερα ο μαθητής και βοηθός του, Αντρέι Ρουμπλιόφ. Ο πρώτος, ήταν Βυζαντινός ζωγράφος, θεωρείται εξέχουσα προσωπικότητα του Μεσαίωνα και έκανε σπουδαία έργα ως Αγιογράφος, υπηρετώντας με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο τον βασικό στόχο της Αγιογραφίας, το να κάνει δηλαδή, κατανοητές τις ιερές γραφές σε όσους δε μπορούν να διαβάσουν και να βοηθήσει τους πιστούς να κοινωνήσουν το πνεύμα της χριστιανικής διδασκαλίας. Στη Ρωσία ονομαζόταν «ο Έλληνας» λόγω της βυζαντινής του προέλευσης και αυτή η πληροφορία είναι κάτι από τα λίγα πράγματα που είναι γνωστά για τη ζωή του. Ο Θεοφάνης μεταμόσχευσε μια εντελώς διαφορετική παράδοση ζωγραφικής στο ρωσικό έδαφος και παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία των έργων του δεν έχει επιζήσει, η επίδρασή του στον ρωσικό πολιτισμό ήταν τεράστια. The term “art” has acquired varying meanings over the years and has been through various divisions. Generally speaking about art, it includes architecture, sculpture and painting. Several Theories of the Genesis of Arts have been formulated, while the History of Art begins already in the Paleolithic era. In this thesis we focus on Byzantine art and more specifically on Hagiography, in connection to a great artistic personality, Theophanes the Greek. Byzantine art had two aspects: ecclesiastical and cosmic. The culmination of Byzantine art amongst the multitude of monuments is the church of Hagia Sophia in Constantinople, where its features are clearer, especially the tendency of luxury. Until the 17th century, Russian painting was exclusively religious and primarily anonymous. In medieval Russia, it was extremely difficult for an artist to preserve his name, and this was accomplished first by Theophanes and then by his student and assistant, Andrei Rubliov. The first one was a Byzantine painter who is considered to be a prominent personality of the Middle Ages. As a hagiographer, he has painted significant pieces, serving the basic aim of Hagiography through his own unique way. He helped those who couldn’t read, understand the sacred scriptures and he also helped the faithful to communicate the spirit of Christian teaching. In Russia, he was called "the Greek" because of his Byzantine origins and this information is one of the few things that are known about his life. Theophanes transplanted a completely different tradition of painting on Russian soil, and despite the fact that the majority of his works have not survived, his impact on Russian culture was enormous.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectτέχνηen_US
dc.subjectιστορία της τέχνηςen_US
dc.subjectβυζαντινή τέχνηen_US
dc.subjectΘεοφάνης ο Έλληναςen_US
dc.subjectαγιογραφίαen_US
dc.subjectεικονογραφίαen_US
dc.subjectarten_US
dc.subjecthistory of arten_US
dc.subjectbyzantine arten_US
dc.subjectTheophanes the Greeken_US
dc.subjecthagiographyen_US
dc.subjecticonographyen_US
dc.titleΘεοφάνης, ο Έλληνας και Βυζαντινή Αγιογραφίαen_US
dc.title.alternativeTheophanes the Greek and the Byzantine Arten_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record