dc.description.abstract | Τη σηµερινή εποχή, τα ψηφιακά µέσα και τα µέσα κοινωνικής δικτύωσης (ΜΚ∆)
αποτελούν σηµαντικό κοµµάτι της καθηµερινής µας ζωής, τόσο της προσωπικής όσο και
της επαγγελµατικής. Η διπλωµατική αυτή εργασία εξετάζει την χρήση των ψηφιακών µέσων
από τους Οργανισµούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) στην χώρα µας. Αρχικά, επιχειρείται
µία επισκόπηση της Ηλεκτρονικής ∆ιακυβέρνησης στην χώρα µας και ο τρόπος µε τον
οποίο τα ψηφιακά µέσα συµβάλλουν σ’ αυτήν. Ακολούθως, αναλύονται οι παράγοντες που
επηρεάζουν την χρήση των ψηφιακών µέσων και των ΜΚ∆ από τους ΟΤΑ, καθώς και τα
οφέλη και οι κίνδυνοι που απορρέουν από αυτήν. Το ερευνητικό µέρος της παρούσας
εργασίας εστιάζει στην καταγραφή των επίσηµων ιστοσελίδων των ΟΤΑ όλης της χώρας
και της παρουσίας τους στα δηµοφιλέστερα ΜΚ∆. Έπειτα, διενεργείται µελέτη των
ιστοσελίδων των 13 ∆ήµων της Περιφέρειας ∆υτικής Μακεδονίας προκειµένου να
εξεταστεί το περιεχόµενο και ο βαθµός στον οποίο αυτές συµβάλλουν στην επικοινωνία µε
τους πολίτες. Για ένα αντιπροσωπευτικό δείγµα πραγµατοποιείται, επίσης, καταγραφή της
δραστηριότητάς τους στο δηµοφιλέστερο – για τους ΟΤΑ – ΜΚ∆ για ένα συγκεκριµένο
χρονικό διάστηµα, επεξεργασία των ευρηµάτων και εξαγωγή συµπερασµάτων ως προς την
χρήση των ΜΚ∆ από τους ΟΤΑ αλλά και την εµπλοκή του κοινού. Επιπλέον, επιχειρείται η
σύνταξη µιας ολοκληρωµένης πολιτικής κοινωνικών µέσων για τους ΟΤΑ προσαρµοσµένης
στην πραγµατικότητα των ΟΤΑ της χώρας µας. Ως µελέτη περίπτωσης εξετάζεται ο ∆ήµος
Εορδαίας του Νοµού Κοζάνης και συγκεκριµένα η παρουσία του στα ΜΚ∆ και η επίσηµη
ιστοσελίδα του. Nowadays, digital media and social media (SM) are an important part of our daily lives,
both personal and professional. This dissertation examines the use of digital media by Local
Government Organizations in our country. Initially, an overview, of e-Government in our
country and the way in which digital media contribute to it, is attempted. Subsequently, the
factors, that affect the use of digital media and SM by Local Authorities and the benefits and
risks arising from it, are analyzed. The research part of the present work focuses on the
recording of the official websites of the local authorities of the whole country and their
presence in the most popular SM. Then, a study of the websites of the 13 Municipalities of
the Region of Western Macedonia is carried out, in order to examine the content and the
extent to which they contribute to the communication with the citizens. For a representative
sample, their activity is also recorded in the most popular - for the local authorities - SM for
a certain period of time, processing of the findings and drawing conclusions regarding the
use of the SM by the local authorities but also the involvement of the public. In addition, an
attempt is being made to draft a comprehensive social media policy for local authorities
adapted to the reality of local authorities in our country. The Municipality of Eordaia of the
Prefecture of Kozani is examined as a case study and specifically its presence in SM and its
official website. | en_US |